A kozmetikai termékek marketing hatásának vizsgálata a Rhode kozmetikai márka tükrében Az érzékszervi marketing jelentősége a márkakommunikációban

Lesti-Gúth Zsófia (2025) A kozmetikai termékek marketing hatásának vizsgálata a Rhode kozmetikai márka tükrében Az érzékszervi marketing jelentősége a márkakommunikációban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Lesti-Gúth Zsófia_WL5IQT_Diplomadolgozat_20250428_Marketing_mesterképzés.pdf] PDF
Lesti-Gúth Zsófia_WL5IQT_Diplomadolgozat_20250428_Marketing_mesterképzés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Lesti-GúthZsófiaDBAFbírálat.pdf] PDF
Lesti-GúthZsófiaDBAFbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (366kB)
[thumbnail of Lesti-GúthZsófiaPVÁFbírálat.pdf] PDF
Lesti-GúthZsófiaPVÁFbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja az érzékszervi marketing jelentőségének vizsgálata a modern marketingkörnyezetben és márkakommunikációban, különös tekintettel a Rhode kozmetikai márka tükrében. A dolgozat központi kérdése, hogy a hatékony kommunikációs stratégia hogyan járulhat hozzá egy fiatal, digitálisan aktív célközönség megszólításához és a márkahűség kialakításához. A vizsgálat során kiemelten kutattam az érzékszervi marketing szerepét is, hogyan lehet fokozni a fogyasztói élményt és erősíteni a márkával való érzelmi kötődést. A dolgozatban SWOT-elemzést és marketingmix-analízist alkalmazva térképeztem fel a Rhode jelenlegi piaci pozícióját, valamint kérdőíves kutatás segítségével gyűjtöttem adatokat a fogyasztók márkával kapcsolatos benyomásairól, illetve a kozmetikai termékek marketing hatásáról. A mintát 150 fő alkotta és mintegy 75% (112 fő) a 18-35 év közötti korosztályba esett, akik használják is ezen termékeket. A kutatásból kiderült, hogy az egyének megítélése szerint a kozmetikai termékek választásakor az illat, csomagolás, nem elsődleges szempont, hanem sokkal inkább az ár és az összetevők minősége, amik alapján döntenek. A kozmetikai termékek vásárlási helye életkorfüggő is. Fizikai üzletekben inkább az idősebb korosztály vásárol, míg a fiatalabbak a személyes vásárlás mellett online is szívesen rendelnek főként, ha elérhetők termékinformációk vagy vélemények az adott kozmetikumról. A Rhode márkát a többség nem ismerte, de nem is ítélték el teljesen mértékben. Aki még nem vásárolt, de szívesen vásárolna azoknak az ár-érték arány a fontos a már vásárlók számára pedig vonzó az esztétikus csomagolás, hatékony összetevők, egyedi formulák, különleges kollaborációk és más vásárlók véleménye. Mivel csak néhányan ismerték a márkát ezért torzított, vagyis semleges eredmény jött ki a Rhode kommunikációjának megítélésére, hogy hiteles-e vagy sem. Az eredmények alapján egy részletes buyer personát állítottam össze, amely hozzájárult egy célzottabb, megújított márkakommunikációs stratégia kidolgozásához. A szakdolgozat rávilágít arra, hogy a tudatosan felépített és a célcsoport igényeire szabott kommunikáció nemcsak a márkaismertség, hanem a hosszú távú márkaérték növelésének is alapvető eszköze.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: érzékszervi marketing, kommunikációs stratégia, kozmetikai cikkek, márka, márkahűség, márkastratégiák, online marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet