Az Influencerek Hitelességének Szerepe a Vásárlási Döntéshozatalban

Varga-Piskor Dorina (2025) Az Influencerek Hitelességének Szerepe a Vásárlási Döntéshozatalban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Varga-Piskor_Dorina_M4YXM0_Szakdolgozat.pdf] PDF
Varga-Piskor_Dorina_M4YXM0_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat-Varga-Piskor Dorina-kulso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Bírálat-Varga-Piskor Dorina-kulso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)
[thumbnail of Varga-Piskor Dorina bírálat 202526 tavasz.pdf] PDF
Varga-Piskor Dorina bírálat 202526 tavasz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat középpontjában az influencer marketing és az influencerek hitelességének vizsgálata áll, különös tekintettel ezek fogyasztói döntéshozatalra gyakorolt hatására. Az első fejezetek áttekintik az influencer marketing kialakulását, fejlődését, az influencerek típusait és szerepüket a digitális marketingben. Ezt követően részletesen bemutatásra kerül a hitelesség fogalma, az influencerek hitelességének jelentősége, valamint a hitelesség követői bizalomra gyakorolt hatása. A vásárlási döntések folyamatának és a döntéseket befolyásoló érzelmi és racionális tényezőknek a feltárása után a dolgozat elemzi, hogy az influencerek által közvetített tartalom miként formálja a fogyasztói magatartást. Külön figyelem irányul a fogyasztói tudatosság jelentőségére, valamint arra, hogy az influencerek hogyan járulnak hozzá annak fejlődéséhez. A szakirodalmi áttekintést primer kutatás egészíti ki, amely során a hiteles influencerek vásárlási döntésekre gyakorolt hatását, valamint az influencer marketing és a fogyasztói tudatosság közötti kapcsolatot vizsgálom. A kutatás eredményei alátámasztják, hogy az influencerek szerepe és felelőssége egyre meghatározóbbá válik a modern marketingkommunikációban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, döntéshozatal, hitelesség, influencer, influencermarketing, marketing, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet