Luxus vagy alapvető szükséglet? Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen nélküle az élet.

Katona Patrik (2025) Luxus vagy alapvető szükséglet? Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen nélküle az élet. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Luxus vagy alapvető szükséglet Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen nélküle az élet..pdf] PDF
Luxus vagy alapvető szükséglet Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen nélküle az élet..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat - Katona Patrik.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat - Katona Patrik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)
[thumbnail of Bírálat Katona Patrik.pdf] PDF
Bírálat Katona Patrik.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (584kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatómunkám során az internet napjainkban betöltött szerepét kívántam alaposabban megvizsgálni az X, Y és Z generációs csoportok tekintetében. Az internet egészen hosszú utat járt be, hogy elérje napjaink formáját, mely nélkül a legtöbb ember el sem tudná képzelni az életét. Ezért úgy éreztem, hogy a téma aktualitásának köszönhetően kiváló alapot biztosít egy kutatás lebonyolításához. A szekunder kutatás során először az internet fejlődéstörténetét vizsgáltam meg annak érdekében, hogy megértsem milyen módon tett szert ekkora befolyásra az életünkben. Ezt követően az emberi motivációról végeztem kutatást, hogy megértsem mi alapján jönnek létre a szükségletek és mi alapján alakulnak ki az ezek kielégítését szolgáló motivációk. Ezt követően az internet szolgáltatás kiválasztása során megjelenő fogyasztói magatartást és az azt befolyásoló tényezők kutattam fel. Az utolsó lépésként pedig a Magyar Telekom portfolióját mutattam be annak érdekében, hogy bemutassam, hogy Magyarországon milyen feltételekkel lehet interneteléréshez jutni. A primer kutatás során kvalitatív és kvantitatív kutatást is végeztem. Mélyinterjút készítettem a Telekom egyik dolgozójával, majd online kérdőíves megkérdezés során az internet használati szokásokat, az internet helyzetét napjainkban, a közösségi média helyzetét és az internet megszerzésének módjait vizsgáltam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, internet, marketing, motiváció, percepció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet