Katona Patrik (2025) Luxus vagy alapvető szükséglet? Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen nélküle az élet. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Luxus vagy alapvető szükséglet Az internet szerepe napjainkban, avagy miért elképzelhetetlen nélküle az élet..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (5MB) |
|
|
PDF
Külső konzulensi bírálat - Katona Patrik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (3MB) |
|
|
PDF
Bírálat Katona Patrik.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (584kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatómunkám során az internet napjainkban betöltött szerepét kívántam alaposabban megvizsgálni az X, Y és Z generációs csoportok tekintetében. Az internet egészen hosszú utat járt be, hogy elérje napjaink formáját, mely nélkül a legtöbb ember el sem tudná képzelni az életét. Ezért úgy éreztem, hogy a téma aktualitásának köszönhetően kiváló alapot biztosít egy kutatás lebonyolításához. A szekunder kutatás során először az internet fejlődéstörténetét vizsgáltam meg annak érdekében, hogy megértsem milyen módon tett szert ekkora befolyásra az életünkben. Ezt követően az emberi motivációról végeztem kutatást, hogy megértsem mi alapján jönnek létre a szükségletek és mi alapján alakulnak ki az ezek kielégítését szolgáló motivációk. Ezt követően az internet szolgáltatás kiválasztása során megjelenő fogyasztói magatartást és az azt befolyásoló tényezők kutattam fel. Az utolsó lépésként pedig a Magyar Telekom portfolióját mutattam be annak érdekében, hogy bemutassam, hogy Magyarországon milyen feltételekkel lehet interneteléréshez jutni. A primer kutatás során kvalitatív és kvantitatív kutatást is végeztem. Mélyinterjút készítettem a Telekom egyik dolgozójával, majd online kérdőíves megkérdezés során az internet használati szokásokat, az internet helyzetét napjainkban, a közösségi média helyzetét és az internet megszerzésének módjait vizsgáltam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, internet, marketing, motiváció, percepció |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:24 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:24 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

