ATL marketing eszközök hatékonysága a Z generáció körében

Takács Hajnalka Csenge (2025) ATL marketing eszközök hatékonysága a Z generáció körében. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_ATL marketing eszközök hatékonysága a Z generáció körében_Takács Hajnalka Csenge_RV3UHD.pdf] PDF
Záródolgozat_ATL marketing eszközök hatékonysága a Z generáció körében_Takács Hajnalka Csenge_RV3UHD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Takacs_Hajnalka_Csenge_biralat.pdf] PDF
Takacs_Hajnalka_Csenge_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (415kB)

Absztrakt (kivonat)

Az ATL (Above The Line) marketing eszközei, mint például a televízió, rádió, nyomtatott sajtó és a reklámtáblák a tradicionális reklámozási formák sorába tartoznak, melyek hosszú idők óta kulcsfontosságú szerepet töltenek be a márkák, illetve nagyvállalatok hirdetési stratégiájában. Az utóbbi évtizedekben azonban jelentős változások következtek be a médiafogyasztási szokásokban, különösen a Z generáció tagjai körében, akik már a digitális világba születtek, és ahol az online tartalmak uralják a mindennapokat. Ez a generáció már eltérő módon érintkezik a médiával, mint a korábbi X vagy Y generációk, ezért felmerül a kérdés, hogy a hagyományos, azaz ATL marketing eszközök, milyen mértékben hatékonyak ezen célcsoport esetében. Kutatásom célja, hogy megvizsgáljam a Z generáció médiafogyasztási szokásait (televízió, rádió, nyomtatott sajtó, reklámtáblák), illetve azt, hogy ezek milyen mértékben képesek elérni a Z generációt. Dolgozatomat másodkézből, korábbi kutatások és szakirodalmak áttekintésével, valamint saját primer kutatás készítésével támasztom alá. Szakirodalmi áttekintésben megvizsgáltam a Z generáció és a média kapcsolatát, valamint a hagyományos marketing eszközök működését, szerepét, illetve a generációk közötti médiafogyasztási különbségeket is feltérképeztem, főként az X és Y generációval összehasonlítva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, rádió, reklámeszközök, sajtó, televízió, tömegmédia, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet