A „last mile” fuvarozás átalakulása az évek során érkező trendek hatására: Az Out-of-Home kézbesítési modellek hatékonysága a kiscsomag logisztikában

Kónya Dániel (2025) A „last mile” fuvarozás átalakulása az évek során érkező trendek hatására: Az Out-of-Home kézbesítési modellek hatékonysága a kiscsomag logisztikában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_KÓNYADÁNIEL_JU88DD.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_KÓNYADÁNIEL_JU88DD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kónya Dániel.pdf] PDF
Kónya Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (124kB)
[thumbnail of biralat-Kónya Dániel-2025.pdf] PDF
biralat-Kónya Dániel-2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (73kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat az Out-of-Home (OOH) kézbesítési modellek – különösen a csomagpontok és csomagautomaták – hatékonyságát és piaci térnyerését vizsgálja a magyar kiscsomag-logisztikai szektorban, kiemelt fókuszban a Packeta Hungary Kft.-vel. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy milyen tényezők befolyásolják a fogyasztók döntését a kézbesítési módok (csomagpont, csomagautomata, házhozszállítás) között, illetve milyen előnyöket, hátrányokat és kihívásokat jelent az OOH modellek alkalmazása a vállalatok számára, különös tekintettel a „last mile” szakaszra. A dolgozat primer (félig struktúrált interjúk) és szekunder (szakirodalom, piaci adatok) kutatási módszerekkel tárja fel a fogyasztói preferenciák, a vállalati hatékonyság, a hálózatbővítés, a fenntarthatóság és a versenydinamika összefüggéseit. A kutatás igazolta, hogy a rugalmasság, az időfüggetlenség és a fenntarthatóság a legfontosabb fogyasztói döntési szempontok, míg vállalati oldalról a költségcsökkentés, a gyorsabb kézbesítés és a skálázhatóság jelentik az OOH modellek fő előnyeit. Ugyanakkor a magas beruházási költségek és a vidéki lefedettség hiánya továbbra is kihívást jelent. A dolgozat bemutatja, hogy a piaci versenytársak stratégiái és az innovációk (pl. MI-alapú útvonaloptimalizálás, napelemes automaták) miként formálják a Packeta fejlesztési irányait. Az eredmények alapján a hálózatbővítés, a digitalizáció és a fenntarthatóság együttesen biztosítják a versenyképességet a gyorsan változó piaci környezetben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: csomagautomata, csomagpont, házhozszállítás, Kiscsomag logisztika, logisztika, out-of-home, Packeta Hungary Kft., ügyfélelégedettség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet