Marketing a luxusszektorban Hogyan alakítják a prémium márkák társadalmi pozicionálását

Kolozs Nóra Henriett (2025) Marketing a luxusszektorban Hogyan alakítják a prémium márkák társadalmi pozicionálását. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 2025 KNH.pdf] PDF
Szakdolgozat 2025 KNH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (961kB)
[thumbnail of Külső konzulensi bírálat - Ludman Fruzsina.pdf] PDF
Külső konzulensi bírálat - Ludman Fruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (71kB)
[thumbnail of Kolozs Nóra.pdf] PDF
Kolozs Nóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom középpontjában a luxus- és prémium márkák társadalmi pozicionálásának marketingeszközökkel történő alakítása áll. A dolgozat alatt bemutatom a márkák szerepét az identitásképzésben, a luxusmárkák sajátosságait, valamint ikonikus példák – Gucci, Cartier, Rolls-Royce – történetét és pozicionálását. Primer kutatással feltárom, hogyan érzékelik a fogyasztók a luxusmárkák státuszformáló szerepét, és milyen hatással van mindez a vásárlói döntésekre, különösen a digitális térben. A kutatásom következtetései marketingstratégiai javaslatokat is megfogalmaznak a prémium szektor szereplői számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói társadalom, luxusmárka, márka, márkahűség, márkastratégiák, társadalom
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet