Az influencerek hatása a sminktermékek vásárlására - A Maybelline Sky High szempillaspirál sikerének vizsgálata a közösségi médiában

Szoldáth Kinga Angelika (2025) Az influencerek hatása a sminktermékek vásárlására - A Maybelline Sky High szempillaspirál sikerének vizsgálata a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szoldáth Kinga Angelika_WB0H0F_záródolgozat_Az influencerek hatása a sminktermékek vásárlására.pdf] PDF
Szoldáth Kinga Angelika_WB0H0F_záródolgozat_Az influencerek hatása a sminktermékek vásárlására.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szoldáth Kinga Angelika_WB0H0F_záródolgozat_Az influencerek hatása a sminktermékek vásárlására.pdf] PDF
Szoldáth Kinga Angelika_WB0H0F_záródolgozat_Az influencerek hatása a sminktermékek vásárlására.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szoldáth Kinga Angelika_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Szoldáth Kinga Angelika_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (157kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozat célja az influencer marketing hatásának vizsgálata a sminktermékek vásárlására, a Maybelline Lash Sensational Sky High szempillaspirál példáján keresztül. A vizsgálat fókuszában a közösségi média, azon belül is az influencerek szerepe állt a trendek formálásában és a fogyasztói döntések befolyásolásában. A kutatás kvalitatív és kvantitatív módszerekkel történt. Az eredmények alapján az influencer marketing jelentős hatással van a fiatal fogyasztók vásárlási döntéseire, különösen igaz abban az esetben, ha a kommunikáció hitelesnek és személyesnek érződik. A Sky High szempillaspirál példája rávilágít arra, hogy egy jól felépített, közösségi médiára tervezett kampány képes hatalmas virális érdeklődést generálni, és még a tömegpiaci termékeket is prémium hatásúvá pozicionálni. A dolgozat kitér az organikus és fizetett tartalmak közötti különbségre, valamint a hitelesség és a fogyasztói bizalom szerepére a digitális marketingkörnyezetben.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influencer, influencermarketing, kapcsolat, kozmetikai cikkek, közösségi média, sminktermékek, vásárlás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:24
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet