Kovács János István (2025) The impact of painkiller advertising campaigns on consumers. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Kovács János István_YUAVTO_NG_NÜF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Értékelés Kovács János István_YUAVTO szakdolgozatáról.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (523kB) |
|
|
PDF
Kovács János dissertation report.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (352kB) |
Absztrakt (kivonat)
In my thesis, I examine how advertising campaigns for over-the-counter (OTC) painkillers affect consumer society and customers’ habits.In my opinion, the popularity of OTC painkillers is growing because of some pressure. The public healthcare system is so busy that, in many cases, people do not get medical help. This causes the phenomenon that they start to heal themselves, and they often use medicines that are easy to buy without a prescription.The goal of my research is to give a clear picture of the young, Hungarian adult consumers’ attitude towards OTC medicines, their buying and usage habits, and to explore the factors that influence their decisions. In my study, I analyse the answers of the 18–29-year-old age group.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | advertising campaign, brand loyalty, Consumer behavior, egészségügy, fogyasztói magatartás, gyógyszerek, healthcare, painkillers, reklámkampány |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:23 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:23 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

