A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája

Gyarmati Bettina (2025) A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája.pdf] PDF
Szakdolgozat - A Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiája.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 26..

Download (1MB)
[thumbnail of Bizalmas kezelés kérelmezése.pdf] PDF
Bizalmas kezelés kérelmezése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (355kB)
[thumbnail of Gyarmati Bettina ertekeles.pdf] PDF
Gyarmati Bettina ertekeles.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_Gyarmati Bettina.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_Gyarmati Bettina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (48kB)

Absztrakt (kivonat)

Az építőipar alapvetően egy offline közeg, mégis egyre nagyobb szerepe van az e-kereskedelemnek is, pedig a webshop szó hallatán kevesebben gondolnak arra, hogy ma már lehetőség van akár egy komplett családi ház felépítéséhez szükséges anyagok online beszerzésére is, pedig ez a módszer a gyakorlatban jól alkalmazható. Ettől függetlenül az építőanyag kereskedelemben mégis a személyes kapcsolatokra kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni, ez a fő irányvonal, az online jelenlét pedig egy olyan kiegészítő csatorna, amely bővíti a lefedettséget. Dolgozatomban rámutattam arra, hogy az ügyfélközpontúság, a trendek követése, a gyors reagálások a piac változásaira kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy egy építőanyag kereskedelmi vállalkozás sikeres legyen. Ezt a Piramis Építőház Kft. értékesítési és marketingstratégiájának elemzésén keresztül támasztottam alá, amely a piacvezető építőanyag kereskedelmek egyike. Először bemutattam az építőipari ágazat sajátosságait, jellemző trendeket és a vállalatra vonatkozó főbb tényezőket, hogy átfogó képet alkossak az építőanyag-kereskedelem és az adott cég jelenlegi helyzetéről. Ehhez a Központi Statisztikai Hivatal és a Piramis Építőház Kft. adatait felhasználva vontam le a következtetéseket, illetve az újHáz Centrum trendriportjain keresztül vizsgáltam, hogy milyen hatással voltak az építőiparra a különböző állami támogatások bevezetése és a koronavírus járvány. A kutatómunka során a vizsgált cég több kollégájával is egyeztettem annak érdekében, hogy minél pontosabban és részletesebben tudjam bemutatni a működést. A vállalat értékesítési és marketingstratégiáját a hagyományos és az online eszközök szintjén is elemeztem, amely során megállapítottam, hogy milyen vásárlási szokások jellemzőek a cég célcsoportjára, hogy milyen tulajdonságokkal bírnak a fő versenytársak, hogy mik a cég erősségei, gyengeségei, illetve, hogy milyen lehetőségekkel élhet és milyen veszélyekkel kell szembenéznie az adott piaci környezetben. Ezt követően a marketingmix elemeire támaszkodva folytattam a vizsgálódást – bemutattam a termék- és árpolitikát, az offline értékesítési csatornákat, a hagyományos marketingkommunikációt, a fizikai környezetet, az emberi tényezőket, és a folyamatokat. Az értékesítési folyamatok minden apró részletét kibontottam, hatékonyságát pedig végül az eredményekkel igazoltam. Miután megismertettem a vállalat hagyományos stratégiáját, áttértem az online eszközökre. Szemléltettem a webáruház megjelenését és funkcióit, majd kifejtettem az Építőanyag.hu marketingstratégiájának jellemzőit és pontról-pontra, logikai sorrendet követve leírtam erre a területre vonatkozó belső folyamatokat. Primer kutatás segítségével kerültem még közelebb a témához, mely során mélyinterjúkat készítettem a vállalat értékesítésében részt vevő kollégákkal és a vásárlókkal. A kutatás célja az volt, hogy közelebb kerüljek a válaszhoz, ami arra a kérdésre felel, hogy milyen értékesítési stratégiát kell követni ahhoz egy építőanyag kereskedelmi vállalkozásnak, hogy minél nagyobb piaci részesedésre tehessen szert. Úgy vélem, hogy a kutatás eredményes volt, általa meg tudtam fogalmazni, hogy az ügyfélközpontú szemléletmód, a megbízható háttér, az innovatív gondolkodás, a változó trendek monitorozása és gyors lereagálása, a kedvező árak biztosítása és a zökkenőmentes, színvonalas kiszolgálás a kulcsfontosságú tényezők ahhoz, hogy sikereket érhessen el egy építőanyag kereskedelmi vállalkozás. Kutatómunkám során sikerült alátámasztanom azt a hipotézist is, miszerint az ágazatban a fő fókuszt a személyes kapcsolattartásra és a személyes értékesítésre, illetve ezek minél magasabb szintre emelésére kell helyezni, emellett viszont ma már elengedhetetlen az online jelenlét és az e-kereskedelem is ahhoz, hogy a legjobbak között lehessen egy építőanyag kereskedés ma Magyarországon. Végül a vizsgálataimból adódó megállapítások alapján javaslatokat tettem azzal kapcsolatban, hogy milyen területek fejlesztésével és finomhangolásával lehetne meg inkább emelni az értékesítés színvonalán és ezáltal még nagyobb eredményességet produkálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, építőanyagok, építőipar - építészet, értékesítés, kereskedelem, kereskedési stratégia, marketing, marketing terv
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet