A magyar KKV-k digitális marketingje: Nyitottság, megvalósítás és innovációs lehetőségek

Kanász-Nagy Ákos (2025) A magyar KKV-k digitális marketingje: Nyitottság, megvalósítás és innovációs lehetőségek. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kanász-Nagy_Ákos_Z8Z3EV_végleges_formázott.pdf] PDF
Kanász-Nagy_Ákos_Z8Z3EV_végleges_formázott.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kanász-Nagy Ákos_külső bírálat.pdf] PDF
Kanász-Nagy Ákos_külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (9MB)
[thumbnail of Kanász Nagy Ákos_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Kanász Nagy Ákos_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság szinte elképzelhetetlen egy vállalkozás működése digitális marketing nélkül,kisebb cégek esetében is így van ez. Ennek ellenére azt látni, hogy a digitalizációhoz valóalkalmazkodás nagyon vegyes: van, aki már profi szinten használja az online eszközöket,mások viszont még most próbálják megérteni működését vagy akár hasznosságát.A szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy hogyan állnak hozzá a magyar kis- ésközépvállalkozások a digitális marketinghez. Használnak-e teljesítménymarketing-kampányokat? Mérik-e azokat? Van-e stratégiájuk? Hogyan alkalmazkodnak a külső ésbelső hatásokra marketingstratégiájukkal? Egyáltalán: mennyire nyitottak az újdonságokra?A kutatásom során nemcsak azt vizsgáltam, mit csinálnak ezek a cégek, hanem azt is, hogymiért. Milyen külső és belső tényezők befolyásolják őket? Mik azok az akadályok, amelyekvisszatartják őket a fejlődéstől? És mi az, ami viszont segítheti őket?Olyan visszajelzéseket, tanulságokat szeretnék megfogalmazni, amelyeket a vállalkozókakár rögtön hasznosítani tudnak a saját működésükben. Fontosnak tartom azt is, hogy necsak a "digitális jelenlétről" beszéljünk, hanem arról is, hogyan lehet okosan használni azadatokat, az analitikát. Egy jól felépített stratégia mögött mindig ott van a mérés, az elemzés– ezek nélkül nehéz fejlődni.Végső soron az a célom, hogy hozzájáruljak a hazai KKV-k digitalizációjához. Szeretném,ha bátrabban nyitnának az online lehetőségek felé! Hiszem, hogy a digitalizáció nem csupánegy divatos kifejezés vagy egy kötelező, évszázadunkbeli elvárás, hanem valódi lehetőség afejlődésre és a stabilitásra még válságos időszakokban is.Meggyőződésem, hogy egy kis lépésekben felépített, tudatos online jelenlét nemcsak növelia vállalkozás ismertségét, hanem segít jobban megérteni az ügyfelek igényeit is. Nemmindenki indul azonos startvonalról: vannak, akiknek már megvannak az alapjaik, ésvannak, akiknek minden egyes online lépés kihívás. Éppen ezért fontosnak tartom, hogy adolgozatom ne csupán elvont elemzésekből álljon, hanem olyan gyakorlatias ötleteket ésinspirációt is adjon, amelyek segítenek lebontani a digitalizációval kapcsolatos félelmeket,és egységes, átlátható képet kapjunk a jelenlegi legnagyobb kihívásokról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kis- és középvállalkozás - KKV, marketing, online marketing, piaci elemzés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet