Cultural Patterns in Consumer Decision-Making for Food and Personal Care Products in Nigeria

Ehigbai Emmanuel Olayinka (2025) Cultural Patterns in Consumer Decision-Making for Food and Personal Care Products in Nigeria. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of DRAFT.pdf] PDF
DRAFT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (983kB)
[thumbnail of Submitted.pdf] PDF
Submitted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Ehigbai Emmanuel Olayinka.pdf] PDF
Ehigbai Emmanuel Olayinka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (79kB)
[thumbnail of Olayinka_Assessment.pdf] PDF
Olayinka_Assessment.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (102kB)

Absztrakt (kivonat)

This study analyses the cultural patterns that influence consumer decision-making regardingfood and personal care products in Nigeria's fast-moving consumer goods (FMCG) sector. Thisstudy identifies a major gap in literature, which commonly focuses on economic issues abovecultural factors and patterns. It synthesises Hofstede’s Cultural Dimensions with the EngelKollat-Blackwell (EKB) Model to offer an in-depth understanding of the impact of culturalpatterns on Nigerian consumer behaviour. The research adopts a quantitative methodology,using an online-administered structured questionnaire distributed to 489 respondents recruitedthrough convenience sampling across Nigeria. Descriptive statistics, cross-tabulations, ChiSquare tests of independence, and t-tests were used to analyze and explain the findings derivedfrom the data.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás (angol)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Consumer behavior, élelmiszerfogyasztás, fogyasztói magatartás, gender, Nigéria
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet