Ehigbai Emmanuel Olayinka (2025) Cultural Patterns in Consumer Decision-Making for Food and Personal Care Products in Nigeria. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
DRAFT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (983kB) |
|
|
PDF
Submitted.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Ehigbai Emmanuel Olayinka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (79kB) |
|
|
PDF
Olayinka_Assessment.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (102kB) |
Absztrakt (kivonat)
This study analyses the cultural patterns that influence consumer decision-making regardingfood and personal care products in Nigeria's fast-moving consumer goods (FMCG) sector. Thisstudy identifies a major gap in literature, which commonly focuses on economic issues abovecultural factors and patterns. It synthesises Hofstede’s Cultural Dimensions with the EngelKollat-Blackwell (EKB) Model to offer an in-depth understanding of the impact of culturalpatterns on Nigerian consumer behaviour. The research adopts a quantitative methodology,using an online-administered structured questionnaire distributed to 489 respondents recruitedthrough convenience sampling across Nigeria. Descriptive statistics, cross-tabulations, ChiSquare tests of independence, and t-tests were used to analyze and explain the findings derivedfrom the data.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás (angol)
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | Consumer behavior, élelmiszerfogyasztás, fogyasztói magatartás, gender, Nigéria |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:23 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:23 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

