Lifestyle influencerek hatása a Z generáció fogyasztói döntéshozatalára

Gálik Gréta (2025) Lifestyle influencerek hatása a Z generáció fogyasztói döntéshozatalára. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Gálik_Gréta_Záródolgozat.pdf] PDF
Gálik_Gréta_Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (466kB)
[thumbnail of Gálik Gréta_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Gálik Gréta_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja a lifestyle influencerek Z generációra gyakorolt hatásának vizsgálata a fogyasztói döntéshozatalukban. A kutatás alapját a digitális tér folyamatos fejlődése és az influencerek szerepének növekvő jelentősége adta, különös tekintettel a közösségi média platformokon, főként az Instagramon, TikTokon és Facebookon. Hipotézisem, hogy az általam vizsgált célcsoport kevésbé bízik meg azokban a tartalomgyártókban, akik fizetett tartalmat gyártanak. Viszont a célcsoport sokkal inkább megbízhatónak találják azokat a tartalomgyártókat, akik hitelesek, őszinték, így az ő munkásságukat értékelik. Ez nem azt jelenti, hogy hatékonyabb a szponzorált tartalmak vásárlásra ösztönzése. Úgy vélem, az vizsgált célcsoport nem feltétlenül ítéli el a fizetett tartalmakat, de sokkal inkább értékelik az őszinte, személyes ajánlásokat, ezzel is kialakítva egy bizonyos szimpátiát valamely lifestyle influencer felé. A szakirodalmi áttekintés mellett saját kérdőíves kutatást készítettem, amelyet 112 fő töltött ki a 15–30 éves korosztályból. Az eredmények alapján megállapítható, hogy bár az influencerekkel szembeni bizalom nem teljes körű, mégis jelentős befolyással bírnak a megkérdezettek vásárlási szándékára, különösen akkor, ha hiteles, őszinte és releváns tartalmakat közvetítenek. A kutatás rámutatott arra is, hogy a célcsoport értékeli az inspiráló, életszerű tartalmakat, és sok esetben vásárlási döntéseiket is ezek alapján hozzák meg. Ugyanakkor fontos tényező a tartalom minősége, a szponzorált megjelenések aránya, valamint az influencer hitelessége. A dolgozatban javaslatokat is megfogalmazok a cégek és influencerek együttműködésének javítására, a bizalom erősítésére és a hiteles márkakommunikáció kialakítására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influencer, közösségi média, Lifestyle influencerek, marketingkommunikáció, online marketing, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet