KÁVÉFOGYASZTÁSI SZOKÁSOK GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEI: Speciality Kávézók és Hagyományos Kávézók Marketingje Magyarországon

Kócs Lilla Sára (2025) KÁVÉFOGYASZTÁSI SZOKÁSOK GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEI: Speciality Kávézók és Hagyományos Kávézók Marketingje Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kócs Lilla Sára_Marketing_Mesterképzés_Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Kócs Lilla Sára_Marketing_Mesterképzés_Szakdolgozat.pdf

Download (9MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (nyilvános, bizalmas).pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (nyilvános, bizalmas).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Kócs Lilla Sára_Marketing_Mesterképzés_Szakdolgozati_külső_bírálat.pdf] PDF
Kócs Lilla Sára_Marketing_Mesterképzés_Szakdolgozati_külső_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (76kB)
[thumbnail of Kócs Lilla Sára.pdf] PDF
Kócs Lilla Sára.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (697kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a speciality kávé és a hagyományos kávé/kávézók közötti különbségek feltárása, különös tekintettel a marketing szempontokra, valamint a fogyasztói döntéshozatali folyamatokra. Az elméleti részben bemutatom a kávépiac történeti fejlődését, jelenlegi trendjeit, illetve a marketing, fogyasztói magatartás és pozícionálás szerepét a kávéiparban. A kutatás során kvantitatív (kérdőív) és kvalitatív (interjúk) módszerek segítségével vizsgáltam meg, hogy a különböző generációk miként viszonyulnak a speciality kávéhoz, milyen szempontok alapján választanak kávézót, és hogyan reagálnak az árérzékenység vagy a márka kommunikációjára. A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a speciality kávé egy szűk, tudatos fogyasztói réteg számára jelent értéket, míg a többség számára az edukáció továbbra is kulcsfontosságú. A dolgozat gyakorlati javaslatokat is tartalmaz speciality kávézók számára a hatékonyabb márkaépítés és célcsoport-megszólítás érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, generációk, hagyományos, kávé, kávéfogyasztás, kávémarketing, kávézók
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58740

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet