A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. társadalmi felelősségvállalásának bemutatása, avagy hogyan járul hozzá a vállalat CSR tevékenysége a közlekedési morál javításához

Tass Dávid Tas (2025) A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. társadalmi felelősségvállalásának bemutatása, avagy hogyan járul hozzá a vállalat CSR tevékenysége a közlekedési morál javításához. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. társadalmi felelősségvállalásának bemutatása, avagy hogyan járul hozzá a vállalat CSR tevékenysége a közlekedési morál javításához_Tass Dávid Tas_Szakdolgozat_BJBT5A (1).pdf] PDF
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. társadalmi felelősségvállalásának bemutatása, avagy hogyan járul hozzá a vállalat CSR tevékenysége a közlekedési morál javításához_Tass Dávid Tas_Szakdolgozat_BJBT5A (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of tdt-csr_kulso_konz_ert_marczin_2025-05-09_20250509105844.pdf] PDF
tdt-csr_kulso_konz_ert_marczin_2025-05-09_20250509105844.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)
[thumbnail of TassD_ bírálat.pdf] PDF
TassD_ bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (191kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja, hogy megvizsgálja, mennyire ismert és milyen hatékonysággal működik egy állami vállalat CSR tevékenysége, különösen a közlekedésbiztonság szempontjából. A kutatás arra keresi a választ, hogy egy közlekedési tevékenységhez kapcsolódó állami vállalat CSR kezdeményezése, hogyan formálhatja a közlekedési szokásokat, milyen konkrét intézkedésekkel járul hozzá a biztonságos közlekedéshez, és milyen szerepet játszik a kommunikáció ezek megismertetésében. A dolgozat először bemutatja a CSR fogalmát és annak hatását a közlekedési morálra, majd két kutatási módszert alkalmaz: egy online kérdőívet, amely a lakossági véleményeket vizsgálja, valamint szakértőkkel készített miniinterjúkat. Az eredmények rámutatnak arra, hogy az emberek eltérően értik és ismerik a vállalatok CSR törekvéseit ugyanakkor hatalmas társadalmi igény mutatkozik a vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenységeire. A dolgozat kitér a NÚSZ Zrt. CSR stratégiájára, elemzi a #Közlekedjbiztonságosan kampányt, valamint bemutatja a vállalat kommunikációs stratégiáját a PESO modell segítségével. A kutatás konklúziója szerint egy jól kidolgozott és megfelelően kommunikált CSR program hozzájárulhat a közlekedési morál javításához, és hosszú távon növelheti a társadalmi tudatosságot.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: állami vállalat, CSR kampány, kommunikációs stratégia, közlekedési morál, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet