Utazási szolgáltatások és fogyasztói döntések: Generációs eltérések a piac alakulásában

Toldi Anna (2025) Utazási szolgáltatások és fogyasztói döntések: Generációs eltérések a piac alakulásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of DIPLOMADOLGOZAT.pdf] PDF
DIPLOMADOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (888kB)
[thumbnail of Toldi Anna.pdf] PDF
Toldi Anna.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (62kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a Baby Boomer, X, Y és Z generációk utazási szokásainak és döntési mechanizmusainak összehasonlító elemzését tűzi ki célul. A kutatás vegyes módszertannal – kérdőíves felméréssel és félig strukturált interjúkkal – vizsgálja, hogy a különböző generációk milyen motivációk, értékek és technológiai szokások mentén hozzák meg utazási döntéseiket. Az eredmények rávilágítanak a digitális eszközök, a közösségi média és a fenntarthatóság eltérő szerepére, valamint a generációk közötti főbb különbségekre és hasonlóságokra. A dolgozat gyakorlati javaslatokat fogalmaz meg a turisztikai szolgáltatók számára a generáció specifikus igények hatékonyabb kiszolgálása érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fenntarthatóság, generációs különbségek, utazási szokások, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet