Az IT Fest marketingstratégiája, az élménymarketing és a technológia szerepe a rendezvényszervezésben

Orosz Fanni (2025) Az IT Fest marketingstratégiája, az élménymarketing és a technológia szerepe a rendezvényszervezésben. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Orosz Fanni_CNQ0P6.pdf] PDF
Orosz Fanni_CNQ0P6.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Orosz Fanni szakdolgozat bírálat.pdf] PDF
Orosz Fanni szakdolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (69kB)
[thumbnail of Orosz.pdf] PDF
Orosz.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (261kB)
[thumbnail of Orosz_mód.pdf] PDF
Orosz_mód.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (282kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban először szekunder kutatás segítségével vizsgáltam meg a rendezvényszervezés alapjait, különösen az élménymarketing szerepét és jelentőségét. Ezt követően az IT Fest fejlődését mutattam be az indulástól napjainkig. A kutatás során olyan témákra tértem ki, mint az esemény marketingstratégiája, a márkaépítés folyamata, illetve a közösségi média szerepe. Fontos elemként kezeltem a résztvevők lojalitásának és élményének növelését különböző marketingeszközökkel. SWOT-analízist végeztem, valamint a marketingmix 7P modellje alapján is értékeltem a rendezvényt. Emellett figyelmet fordítottam a fenntarthatóságra, a technológia látogatói élményre gyakorolt hatására, valamint az innovációra és fejlődési lehetőségekre is. A szekunder kutatás révén rendszerezett és átfogó képet kaptam a témáról.Ezt követően primer kutatást végeztem, hogy választ kapjak az előzetesen megfogalmazott kérdéseimre. Kérdőíves felmérést alkalmaztam, melyet 109 fő töltött ki. A válaszadók segítségével azt vizsgáltam, milyen tényezők tesznek vonzóvá egy rendezvényt, mely marketingeszközöket tartják hatékonynak, és milyen platformokon keresnek információt informatikai fesztiválokról. Külön kérdésként szerepelt, hogy milyen nyeremények lennének számukra a legvonzóbbak. Az eredmények azt mutatták, hogy az élményalapú ajándékokat – például repülőjegy-utalványt vagy programokon való részvételt – előnyben részesítik a korábbi tárgyi nyereményekkel szemben. Ez alátámasztja, hogy a nyereményjáték továbbra is hatékony marketingeszköz, de érdemes azt a célcsoport igényeihez igazítani.A válaszokból kiderült, hogy a szakmai tartalom mellett az élményszerzés is kiemelt jelentőséggel bír: a résztvevők szívesen visznek magukkal emlékeket és benyomásokat, amelyek hosszú távon pozitív képet alakítanak ki az eseményről és a szervező vállalatról. A közösségi média mellett a személyes ajánlások, különösen szakmai körökben, szintén hiteles információforrásnak számítanak. Emellett a résztvevők kényelmi szempontjairól is információt gyűjtöttem, ami hozzájárulhat a jövőbeni rendezvények látogató központú kialakításához.A primer kutatás fontos része volt három mélyinterjú az IT Fest főszervezőivel. Ezek révén első kézből szerezhettem információt a rendezvény szervezéséről, kihívásairól és fejlődési lehetőségeiről. Az egyik interjúalany az ötletgazdák egyike volt, így különösen hiteles képet kaptam a háttérfolyamatokról. Az interjúk alátámasztották és kiegészítették a szekunder kutatás során szerzett ismereteket. Összességében a dolgozat megírása során szerzett elméleti és gyakorlati tudás a jövőben is hasznos lesz számomra, a munkát pedig lelkesedéssel és nagy odafigyeléssel végeztem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális technológia, eseménymarketing, élménymarketing, marketingkommunikáció, marketingstratégia, rendezvényszervezés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet