Az első szintű informatikai támogatásban dolgozók munkahelyi fluktuációjának csökkentése Lean módszertan alkalmazásával

Tyitova Irina (2025) Az első szintű informatikai támogatásban dolgozók munkahelyi fluktuációjának csökkentése Lean módszertan alkalmazásával. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Tyitova Irina- Szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Tyitova Irina- Szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat sátuszáról_2025.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat sátuszáról_2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (298kB)
[thumbnail of Tyitova Irina-Szakdolgozat-bírálat.pdf] PDF
Tyitova Irina-Szakdolgozat-bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (546kB)
[thumbnail of Tyitova Irina_szakdolgozat bírálat_20250528_BTO.pdf] PDF
Tyitova Irina_szakdolgozat bírálat_20250528_BTO.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (41kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja az első szintű IT-támogatásban dolgozók magas munkahelyi fluktuációjának okainak feltárása és enyhítése Lean módszertan alkalmazásával. A kutatás a magyarországi és közép-kelet-európai IT-támogatási szektor munkaerőpiaci helyzetét elemzi, kiemelve a COVID–19, az orosz-ukrán háború és a mesterséges intelligencia hatását. Szekunder kutatás alapján a fluktuáció fő okai a nem megfelelő tájékoztatás, rövid betanítás, létszámtervezési hiányosságok, motivációs problémák és karrierlehetőségek hiánya. A Lean módszertan alkalmazásával javasolt megoldások közé tartozik a 5S Kaizen események bevezetése dokumentációk optimalizálására, képzettségi mátrixok használata, a Takt Time-alapú műszaktervezés, valamint a tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése. A kutatás alátámasztja, hogy a Lean szemlélet integrálása a humán tényezőkre és a folyamatos fejlődésre összpontosítva, kulcsfontosságú a stabil munkaerőmegtartás és a hosszú távú szervezeti sikeresség eléréséhez. Az eredmények általánosíthatók a szolgáltató szektor más területeire is, kiemelve a rugalmas adaptáció és a technológiai fejlődéssel való harmonizáció szükségességét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-learning, információs szolgáltatások, információs technológia, lean alapelvek, szolgáltató központ
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:23
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:23
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58713

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet