Onita Márió Márk (2025) A videojátékok márkaépítése és marketingtevékenységei. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
A videojátékok márkaépítése és marketingtevékenységei.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Szakdolgozat bírálat_A videójátékok márkaépítése és marketingtevékenységei_OnitaM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (105kB) |
|
|
PDF
opp_markMA_OnitaM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (213kB) |
Absztrakt (kivonat)
A videójátékok az elmúlt évtizedekben a szórakoztatóipar egyik legdinamikusabban fejlődő ágazatává váltak, amely túlmutat a puszta kikapcsolódás szerepén. A videójáték-ipar globális mérete meghaladja a film és zeneipar együttes bevételét, ezen felül folyamatosan formálja a fogyasztói szokásokat és a digitális marketing stratégiákat. A Statista 2024-es kutatása szerint a globális videójáték-piac bevétele meghaladja a 455 milliárd dollárt, amely jól mutatja a szektor növekvő gazdasági és társadalmi jelentőségét. Ez az iparág nem csupán a technológiai fejlődés egyik kulcsfontosságú területe, hanem egy olyan gazdasági és kulturális jelenség is, amely folyamatosan alakítja a szórakoztatási trendeket és a médiafogyasztási szokásokat. A játékfejlesztők és kiadók számára a márkaépítés és a hatékony marketingtevékenységek nem csupán az egyes játékok sikerét határozzák meg, hanem az iparág egészének fejlődésére is jelentős hatást gyakorolnak. A videójátékok kulturális termékként is értelmezhetőek, amelyek összetett fogyasztási élményt kínálnak. A sikeres videójátékok nemcsak a játékmenet és a grafikai megoldások révén válnak népszerűvé, hanem egy átgondolt márkaépítési stratégia eredményeként is. Az erős márkaidentitás, a jól pozicionált marketingkampányok és a fogyasztói lojalitás elnyerése kulcsfontosságú tényezők abban, hogy egy videójáték hosszú távon fennmaradjon és profitábilis maradjon. A marketing és a márkaépítés szerepe a videójátékok esetében is hangsúlyossá vált, mivel a játékosok figyelméért folytatott versengésben a hatékony pozicionálás kiemelt szerepet játszik. A dolgozat célja, hogy átfogó képet nyújtson a videójátékok márkaépítési folyamatairól és marketingstratégiáiról, részletesen elemezve a történeti fejlődést, a piac aktuális helyzetét és a fogyasztói trendek alakulását. A videójátékok marketingje egy rendkívül összetett és folyamatosan változó terület, amelyben a hagyományos reklámkampányok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak az interaktív és digitális stratégiák. A kutatás során vizsgálatra kerülnek azok a módszerek, amelyeket a videójáték-ipar a mikrotranzakciós rendszerek terén alkalmaz, valamint bemutatásra kerül, hogyan vált a videójátékok és az e-sport közötti kapcsolat az egyik legmeghatározóbb piaci tényezővé.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | márkaépítés, márkahűség, márkastratégiák, mesterséges intelligencia, online marketing, videojáték |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:22 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

