Pál Bianka (2025) Market entry strategies and their pitfalls: Walmart's experience in the German retail market. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
VÁZLAT_Pál_Bianka_Szakdolgozat_final.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
thesis evaluation_internal_Pál Bianka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (83kB) |
|
|
PDF
Thesis evalution - external-assessor - Bianka Pál - 2025 May.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (108kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis examines different market entry strategies and their challenges investigating Walmart’s failed entry into Germany as a case study, exploring how cultural misalignment, strong local competition, and regulatory barriers led to its exit. Using market entry theory, the study evaluates Walmart’s strategy against the German retail context and tests three hypotheses related to strategic adaptation, competition, and legal challenges. Findings offer key lessons and suggestions for global retailers on the importance of local responsiveness in international expansion.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | Germany, market entry, retail, strategy, Walmart |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:22 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

