Market entry strategies and their pitfalls: Walmart's experience in the German retail market

Pál Bianka (2025) Market entry strategies and their pitfalls: Walmart's experience in the German retail market. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of VÁZLAT_Pál_Bianka_Szakdolgozat_final.pdf] PDF
VÁZLAT_Pál_Bianka_Szakdolgozat_final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of thesis evaluation_internal_Pál Bianka.pdf] PDF
thesis evaluation_internal_Pál Bianka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (83kB)
[thumbnail of Thesis evalution - external-assessor - Bianka Pál - 2025 May.pdf] PDF
Thesis evalution - external-assessor - Bianka Pál - 2025 May.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (108kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis examines different market entry strategies and their challenges investigating Walmart’s failed entry into Germany as a case study, exploring how cultural misalignment, strong local competition, and regulatory barriers led to its exit. Using market entry theory, the study evaluates Walmart’s strategy against the German retail context and tests three hypotheses related to strategic adaptation, competition, and legal challenges. Findings offer key lessons and suggestions for global retailers on the importance of local responsiveness in international expansion.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Germany, market entry, retail, strategy, Walmart
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:22
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet