Wiczián Kata (2025) Az online főzőtanfolyamok piaca. Külkereskedelmi Kar.
| ![Az online főzőtanfolyamok piaca.pdf [thumbnail of Az online főzőtanfolyamok piaca.pdf]](http://dolgozattar.uni-bge.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF Az online főzőtanfolyamok piaca.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (936kB) | 
| ![Wiczián Kata_Bírálat_2025.pdf [thumbnail of Wiczián Kata_Bírálat_2025.pdf]](http://dolgozattar.uni-bge.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF Wiczián Kata_Bírálat_2025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (244kB) | 
| ![Külső bírálat.pdf [thumbnail of Külső bírálat.pdf]](http://dolgozattar.uni-bge.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF Külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (117kB) | 
Absztrakt (kivonat)
Az online oktatás térnyerése az elmúlt évtized egyik legjelentősebb társadalmi és technológiai változását jelenti, amely nem csak az oktatási formákat alakította át, hanem olyan gyakorlati, élményalapú területeket is, mint a gasztronómia. A főzés elsajátítása, amely korábban kizárólag fizikai jelenlétet és interakciót kívánt meg, ma már digitális tanfolyamokon keresztül is megvalósítható, méghozzá változatos, vizuálisan gazdag, interaktív formában. Az online főzőtanfolyamok piacának folyamatos bővülése jól mutatja, hogy a gasztronómiai tudásátadás nemcsak otthonról válik elérhetővé, hanem nemzetközi szintre is emelhető. A gasztroedukáció digitalizációja új lehetőségeket kínál a helyi tradíciók bemutatására így olyan kulturális értékek tehetők globálisan hozzáférhetővé, amelyek korábban egy-egy közösség keretein belül maradtak. A tradicionális receptek, a generációkon át öröklődő praktikák és a helyi alapanyagokra épülő technikák ma már akár élőben vagy előre rögzített tananyagként is továbbadhatók a digitális térben. Ennek a szakdolgozatnak a célja az online főzőtanfolyamok piacának átfogó vizsgálata, különös tekintettel az üzleti modellekre, a költségstruktúrákra, a bevételi forrásokra, a célcsoportokra és a disztribúciós csatornákra. A dolgozat mind elméleti, mind gyakorlati szinten vizsgálja, hogyan működik és milyen potenciált rejt magában ez a szektor, különösen kisvállalkozások vagy egyedi gasztroprojektek szempontjából. A gyakorlati rész egy saját vállalkozási koncepció bemutatására épül, amelynek a neve „Rétesmamák”. Ez a projekt a magyar réteskészítés hagyományát hivatott megőrizni és továbbadni egy különleges formában: magyarországi és határon túli nagymamák vezetésével készült videós kurzusok és ehhez kapcsolódó termékek, mint például alapanyagcsomagok és szakácskönyvek segítségével. A tanulmány célja, hogy bemutassa, miként válhat egy tradicionális tudás ebben az esetben a réteskészítés egy versenyképes, digitális alapú gasztrovállalkozás részévé. A dolgozat részletesen kitér az online tanfolyamok működési logikájára, a célközönség szegmentálására, a potenciális bevételi modellekre, valamint a költségek tudatos strukturálására.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | bevételek, disztribúciós csatornák, e-learning, főzőtanfolyam, online oktatás | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:22 | 
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:22 | 
Actions (login required)
|  | Tétel nézet | 
 
         
        
