Hollósi Nikolett Laura (2025) A humor szerepe a reklámban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
|
PDF
Hollósi Nikolett szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
|
PDF
Hollósi_Nikolett_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (400kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a humor alapú reklámok marketingben betöltött szerepét vizsgálom elméleti és empirikus megközelítésből egyaránt.Elsőként áttekintem a humor működési mechanizmusát, annak pszichológiai és élettani hatásait, hogy bemutassam, milyen folyamatok révén válik egy humoros üzenet hatékonnyá. Ezt követően a humor reklámokban és marketingkommunikációban betöltött szerepét elemzem, különös tekintettel a kulturális különbségekre, az eltérő célközönségekre és a generációs preferenciákra. Megvizsgálom, hogy egy adott reklámüzenet hogyan rezonálhat eltérően különböző társadalmi csoportok körében, és milyen tényezők befolyásolják a humor befogadását. Dolgozatom egyik központi kérdése, hogy érdemes-e napjainkban humort alkalmazni a reklámokban, vagy ez a kommunikációs eszköz már idejétmúlt és kevésbé hatékony. Célom feltárni, hogy milyen típusú kommunikációs célok érhetők el a humor tudatos és megfelelő használatával. A téma mélyebb megértését két, nemzetközi szinten is ikonikusnak számító, sikeres humoros reklámkampány, valamint egy hazai példa részletes elemzése segíti.A dolgozat gyakorlati részében egy saját kvantitatív kutatást is bemutatok, amelyben a magyar lakosság reklámpreferenciáit vizsgálom, különös tekintettel a humoros reklámokkal kapcsolatos attitűdökre. A kutatás célja, hogy feltárja, mennyire hatékony a humor, milyen gyakorisággal preferálják a fogyasztók ezt a reklámtípust, milyen tényezők befolyásolják az észlelt hatékonyságát és célszerű lehet-e a humoros reklámok jelenlegi részarányát megváltoztatni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka |
|---|---|
| Kulcsszavak: | humor, kvantitatív módszerek, marketingkommunikáció, reklámeszközök, reklámkampányok |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:22 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

