A humor szerepe a reklámban

Hollósi Nikolett Laura (2025) A humor szerepe a reklámban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Hollósi Nikolett szakdolgozat.pdf] PDF
Hollósi Nikolett szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Hollósi_Nikolett_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf] PDF
Hollósi_Nikolett_szakdolgozatBiralat_TothAndrea_06012025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (400kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a humor alapú reklámok marketingben betöltött szerepét vizsgálom elméleti és empirikus megközelítésből egyaránt.Elsőként áttekintem a humor működési mechanizmusát, annak pszichológiai és élettani hatásait, hogy bemutassam, milyen folyamatok révén válik egy humoros üzenet hatékonnyá. Ezt követően a humor reklámokban és marketingkommunikációban betöltött szerepét elemzem, különös tekintettel a kulturális különbségekre, az eltérő célközönségekre és a generációs preferenciákra. Megvizsgálom, hogy egy adott reklámüzenet hogyan rezonálhat eltérően különböző társadalmi csoportok körében, és milyen tényezők befolyásolják a humor befogadását. Dolgozatom egyik központi kérdése, hogy érdemes-e napjainkban humort alkalmazni a reklámokban, vagy ez a kommunikációs eszköz már idejétmúlt és kevésbé hatékony. Célom feltárni, hogy milyen típusú kommunikációs célok érhetők el a humor tudatos és megfelelő használatával. A téma mélyebb megértését két, nemzetközi szinten is ikonikusnak számító, sikeres humoros reklámkampány, valamint egy hazai példa részletes elemzése segíti.A dolgozat gyakorlati részében egy saját kvantitatív kutatást is bemutatok, amelyben a magyar lakosság reklámpreferenciáit vizsgálom, különös tekintettel a humoros reklámokkal kapcsolatos attitűdökre. A kutatás célja, hogy feltárja, mennyire hatékony a humor, milyen gyakorisággal preferálják a fogyasztók ezt a reklámtípust, milyen tényezők befolyásolják az észlelt hatékonyságát és célszerű lehet-e a humoros reklámok jelenlegi részarányát megváltoztatni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: humor, kvantitatív módszerek, marketingkommunikáció, reklámeszközök, reklámkampányok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:22
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet