A repjegy.hu marketingstratégiájának elemzése

Szabó-Miklós Dóra Annamária (2025) A repjegy.hu marketingstratégiájának elemzése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szabó-Miklós Dóra.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szabó-Miklós Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (767kB)
[thumbnail of Szabó-Miklós Dóra Annamária - Szakdolgozat értékelés.pdf] PDF
Szabó-Miklós Dóra Annamária - Szakdolgozat értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (45kB)
[thumbnail of Szabó-Miklós Dóra.pdf] PDF
Szabó-Miklós Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (229kB)

Absztrakt (kivonat)

Mint ahogy minden szektorban, a turizmusban, azon belül is az utazásszervezés/utazásközvetítés világában is nagyon sok makrokörnyezeti tényezőt kell figyelembe venni. Legjelentősebbek elsősorban a technológia területen, online iroda révén, hiszen nem elég azt felmérnünk, hogy a leendő célcsoport az országon belül milyen lefedettséggel rendelkezik, hanem azt is, hogy a kínálni tervezett szolgáltatások, hogyan kerülnek értékesítésre. Ezt a célt szolgálják a Global Distribution System és New Distribution Capability online platformok. Míg a GDS-ek kifejezetten a szervező/közvetítő irodák részére szól, addig a IATA (légitársaságok szövetsége) által kifejlesztett NDC felületeken már a légitársaságok is 42 közvetlenül értékesíthetik szolgáltatásaikat, személyreszabottabbá, esetlegesen kedvezőbbé téve az árakat. Természetesen az említett platformokon való eladásnak vannak feltételei, ilyen például a IATA akkreditáltság megléte, mely nem csak irodára, hanem agentekre is vonatkozik. Személyes adatok kezelése végett GDPR rendeleteknek is eleget kell tenni, illetve nem szabad elfelejteni a turizmusra vonatkozó ISO21902:2021 szabványokat sem. Légiközlekedés tekintetében egy kritikus ponthoz érkeztünk, hiszen jelen évtizedtől tetőzik az Európai Unió berkein belül is a globális felmelegedéssel kapcsolatos küzdelmek sorozata. Uniós és globális szinten számos célt tűztek ki annak érdekében, hogy a klímaváltozást mérsékeljék, mint például a Párizsi szerződés, kifejezetten a légiutazásra vonatkozó kezdeményezések többek között a ReFuelEU aviation, és a HySkies Project . Az iparágon belül számos erősséggel és lehetőséggel rendelkezik a repjegy.hu, függetlenül attól, hogy az esetleges veszélyek száma alacsonyabb, volumenük nagyobb mértékű. Példának okáért a koronavírus járvány rettentően akadályozta a turizmus fejlődését, betekintést nyerve az ehhez hasonló fertőző betegségek globális elterjedésének kockázataira a gazdaság perspektíváján keresztül. A konzisztens fejlődésnek köszönhetően 2024-re a Covid-19 után jósolják az eddigi legsikeresebb, legjövedelmezőbb évet utas forgalom alapján. Továbbá vannak egyéb fejlődési lehetőségek, mely tényezőkkel az elemzett versenytársak rendelkeznek, mobil applikáció bevezetése, vagy éppen a honlap angol nyelven elérhetővé tétele. A turisztikai vásárlási folyamatok meglehetősen összetettek, nem beszélve arról, hogy közvetett online utazásközvetítőként mérhetetlenül nagy figyelmet kell fordítaniuk arra hogyan kommunikálnak az ügyfelekkel, hiszen ez az a faktor, mely maximálisan az irányításuk alatt ál, döntő tényező a vevők visszatérésében. Következésképp elmondható, hogy a repjegy.hu marketing/vevőorinetált koncepciót folytat, ezt mind alátámasztja a maghatározott misszió, melynek középpontjában a vevőközpontú kiszolgálás, egyszerű kezelhetőség áll; a jelenlegi intenzív piacfejlesztési stratégia, mellyel szintén arra törekednek, hogy a lehető legmagasabb minőséget biztosítsák. Arra való tekintettel, hogy speciális kényelmi szolgáltatásokat kínálnak, nem elég azt mondaniuk, hogy mindenki a célcsoportukba fog tartozik, aki utazni szeretne, mert ez nem elég, ennél sokkal specifikusabbnak kell lenni, ahhoz, hogy valós eredményeket érjenek el. Szigorúan tartaniuk kell magukat az árparitás elvéhez, ezt természetesen az utazásközvetítőirodák által használt GDS rendszerek, mint az Amadeus, Galileo teljesmértékben tudják szabályozni, hiszen itt az irodák nem képesek alacsonyabb árakat kínálni. Kis mintán alapuló kvantitatív kutatásomból a következőket tudtam levonni: a repülőjegyet vásárlók körében, jövedelemtől függetlenül a fapados légitársaságoknak van a legnagyobb keletje; a desztináció választásánál elsődlegesek a push tényezők, rendszerint olyan úticélt választanak, ahová kedvezőbb az ár/érték arány; ami azonban meglepő felfedezés volt, hogy a véleményvezérek hatására igen kevesen döntenek egy úticél mellett, sokkal inkább preferálják a család/barátok által ajánlott desztinációkat; a repülőjegyek vásárlását leggyakrabban a légitársaságok oldaláról közvetlenül végzik, de vannak utazók, 43 akik utazásszervező/utazásközvetítő irodákat is egyaránt vesznek igénybe, függően az utazás bonyolultságát, összetettségét tekintve. A jelenlegi marketingstratégia stabil alapokon nyugszik, ugyanakkor a folyton változó piaci helyzet és keresleti trendek alakulása a stratégiát is fejlődésre ösztönzik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: légiutazás, marketingstratégia, repjegy.hu, utazásközvetítő, utazásszervezés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:22
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet