Egy márka újrapozicionálása a Z generáció számára

Novák Anna (2025) Egy márka újrapozicionálása a Z generáció számára. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Novák Anna szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Novák Anna szakdolgozat.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of státusz.pdf] PDF
státusz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (945kB)
[thumbnail of Novák Anna_Szakdolgozat Bírálat_20250601.pdf] PDF
Novák Anna_Szakdolgozat Bírálat_20250601.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

A márkák pozicionálása a fogyasztók fejében ma már nem kizárólag a termékelőnyökről szól, hanem arról is, hogy a vállalatok milyen értékeket képviselnek, hogyan kommunikálnak, és mennyire képesek valódi kapcsolatot kialakítani célcsoportjaikkal. A Z generáció megjelenésével ez a kapcsolat még összetettebbé vált: a fiatalok tudatosabbak, érzékenyebbek a hitelességre, a társadalmi felelősségvállalásra, és elvárják az élményalapú, közvetlen márkakommunikációt. Szakdolgozatom azt vizsgálja, hogyan tud egy márka újrapozicionálással érvényes és vonzó maradni a Z generáció számára. A téma aktualitását a generáció piaci súlyának növekedése indokolja: már most is jelentős hatással vannak a fogyasztási trendekre, hosszú távon pedig a márkák jövőjét is alakíthatják. A dolgozatban elméleti keretekre építve, hazai példákon és saját kutatáson keresztül mutatom be, mely tényezők segítik vagy akadályozzák a sikeres újrapozicionálást ebben a célcsoportban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói csoportok, fogyasztói szokások, marketingkommunikáció, márka, márkaépítés, márkahűség, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:22
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:22
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58672

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet