Generációs különbségek és fogyasztási preferenciák: Az X generáció és a Z generáció vásárlási szokásainak összehasonlítása

Farkas Alexandra (2025) Generációs különbségek és fogyasztási preferenciák: Az X generáció és a Z generáció vásárlási szokásainak összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Farkas Alexandra FG732Z szakdolgozat.pdf] PDF
Farkas Alexandra FG732Z szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Farkas Alexandra.pdf] PDF
Farkas Alexandra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)
[thumbnail of Farkas_Alexandra_értékelés.pdf] PDF
Farkas_Alexandra_értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (59kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam és összehasonlítsam két különböző generáció, a Z generáció és az X generáció vásárlási szokásait és preferenciáit Magyarországon. Az X generáció tagjai – akik 1965 és 1980 között születtek – egy olyan világban nőttek fel, ahol az online vásárlás és az azonnali információcsere nem volt elérhető. Ezzel szemben a Z generáció tagjai, akik 1995 után születtek, már a digitális korban nőttek fel, és mindennapjaik szerves része a közösségi média és az online platformok. Ez a különbség alapvetően határozza meg a két generáció vásárlási szokásait, illetve az általuk preferált csatornákat és információforrásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztás, fogyasztói magatartás, közösségi média, vásárlási szokás, X generáció, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:22
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet