A user-generated content térnyerése a marketingben egy gyakorló tartalomgyártó szemével, és a fogyasztókra gyakorolt hatásának összehasonlítása az influencer marketing tartalmaival

Mundi Hella (2025) A user-generated content térnyerése a marketingben egy gyakorló tartalomgyártó szemével, és a fogyasztókra gyakorolt hatásának összehasonlítása az influencer marketing tartalmaival. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Mundi Hella Diplomadolgozat 2025.pdf] PDF
Mundi Hella Diplomadolgozat 2025.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of MUNDI HELLA BA KM magyar bírálati lap BELSŐ (1).pdf] PDF
MUNDI HELLA BA KM magyar bírálati lap BELSŐ (1).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)
[thumbnail of Mundi_Hella_Bírálat_Mesterképzés_értékelés20250601.pdf] PDF
Mundi_Hella_Bírálat_Mesterképzés_értékelés20250601.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális marketingben egyre nagyobb szerepet kap a user-generated content, tehát a felhasználók által készített tartalmak, marketing célokra való alkalmazása, mivel a fogyasztóknak igénye van valós, hiteles tartalmakra, amik bizalmat keltenek bennük és adott esetben segítik a vásárlási döntésüket. Diplomadolgozatom célja, hogy egy gyakorló tartalomgyártó szemszögéből bemutassam a user-generated content térnyerését a marketingben, különös figyelmet fordítva a fogyasztókra gyakorolt hatására, összehasonlítva az influencer marketing tartalmaival. Hipotézisem szerint a fogyasztók hitelesebbnek tartják a felhasználói tartalmakat, mint az influencer együttműködéseket, ezért ezek jobban befolyásolja a vásárlási döntéseiket. Primer kutatásom során online kérdőíves megkérdezést alkalmaztam, hogy megismerjem a fogyasztók hozzáállását a két tartalomtípushoz, és egy fókuszcsoportos interjút is készítettem ismerőseim körében, hogy mélyebb betekintést nyerjek a gondolkodásmódjukba. A kérdőív eredményei és az interjú során feltárt információk alátámasztják a hipotézisem, miszerint a fogyasztók többsége valóban hitelesebbnek tartja a user-generated tartalmakat és szívesebben tájékozódik ilyen forrásokból a vásárlási döntése meghozása során. A kutatás eredményei és személyes szakmai tapasztalatom alapján úgy gondolom, hogy a magyar márkák számára kiemelten fontos lenne a user-generated content előnyeinek kamatoztatása, mivel ezek a tartalmak határozottan befolyásolják a vásárlók megítélését a márkáról és segíthetik egy bizalomra épülő kapcsolat kialakítását a márka és a potenciális vásárlók között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: content marketing, digitális marketing, fogyasztói magatartás, influencer, influencer marketing, tartalomgyártás, user-generated content
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:21
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet