A bormarketing hatása a borfogyasztásra az Észak-magyarországi régióban

Kós Gertrud (2025) A bormarketing hatása a borfogyasztásra az Észak-magyarországi régióban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kós Gertrud_G95MYK_Kereskedelem és marketing_Marketingkommunikáció.pdf]
Előnézet
PDF
Szakdolgozat_Kós Gertrud_G95MYK_Kereskedelem és marketing_Marketingkommunikáció.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of 2.pdf] PDF
2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (288kB)
[thumbnail of Kós.pdf] PDF
Kós.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (255kB)
[thumbnail of Kós_mód.pdf] PDF
Kós_mód.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (276kB)

Absztrakt (kivonat)

Magyarország, különösen az Észak-magyarországi régió, jelentős hagyományokkal rendelkezik a szőlőtermesztés és a borgazdálkodás terén. A bor nemcsak élvezeti cikk, hanem a magyar kultúra és gazdaság szerves része, amely jelentős hatást gyakorol a turizmusra, valamint a helyi közösségek gazdasági életére.Szakdolgozatomban bizonyítom, hogy a borcímke, ezáltal a borhoz kapcsolódó marketingkommunikáció a forgalmazásra és kereskedelemre lényegesen nagy hatással van. Kutatásomban feltárom és elemzem a borcímkék és a csomagolás szerepét a borok piaci pozícionálásában. Ezen túlmenően bemutatom, hogy a bormarketing, azon belül a csomagolás és a címkék milyen mértékben befolyásolják a borfogyasztói szokásokat és döntéseket az Észak-magyarországi régióban. A kutatás során megvizsgáltam, hogy a különböző korosztályú (18-65+ év) és anyagi helyzetű fogyasztók hogyan reagálnak a borcímkék és csomagolások különböző elemeire, és ennek következményeképp milyen tendenciák figyelhetők meg a fogyasztói magatartásban. Végül javaslatokat tettem a jövőbeli címkézés és design fejlesztésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, bormarketing, csomagolás, fogyasztás, fogyasztói magatartás, marketing, termékdesign
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:21
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:21
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/58626

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet