A visszaszállítás szerepe a reklamációs folyamatokban

Bojtos Bálint Gábor (2025) A visszaszállítás szerepe a reklamációs folyamatokban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A visszaszállítás szerepe a reklamációs folyamatokban_Bojtos Bálint Gábor.pdf] PDF
A visszaszállítás szerepe a reklamációs folyamatokban_Bojtos Bálint Gábor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (560kB)
[thumbnail of Bojtos Bálint Gábor - HFNPS3 - GM FOSZK - Belső bírálat 2025.pdf] PDF
Bojtos Bálint Gábor - HFNPS3 - GM FOSZK - Belső bírálat 2025.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban bemutatom a visszaszállítás szerepét a reklamációs folyamatokban. Bemutatom a vállalatot ahol dolgozom és a pozíciómat, ami a reklamáció készítéssel és ezeknek a reklamált daraboknak a visszaküldésével foglalkozik. Ismertetem a különböző reklamáció kezelés lépéseit. Kitérek milyen különböző reklamációkat különböztetünk meg és milyen más eljárásban részesülnek a kiemelt hibás darabok. Bemutatom a visszaszállítás fontosságát és feladatait, kitérek a kihívásokra és választ keresek miként lehetne a folyamatot a fentarthatóság jegyében optimalizálni. Leírok egy esettanulmányt ahol az egész folyamat lépésein eljutunk a megvalósult visszaszállításig. Továbbá a reklamációs és visszaszállítási csoportot segítő logisztikai és export részleget és az ő feladatukat írom le. Betekintést nyújtok Általunk használt csomagolóanyagokat és a speciális eljárásokkal kezelt alkatrészeket milyen módon kezeljük. Javaslatot teszek egy újfajta csomagolóanyag használatára ami egyesíti a kiküldésre szánt tömőanyagot és emellett a környezetre is ártalmatlan. Vázolom az ügyfélelégedettség kritériumait, hogy mi kell ahhoz hogy megőrizzünk egy vevőt. Felhívom a figyelmet a kommunikáció kulcsszerepére aminek a hiányosága nagy zavarokat okozhat az egész folyamat során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: hiba, minőség, reklamáció, termék, visszaszállítás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:21
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet