Generációk közötti kommunikációs különbségek a digitális marketingben - hogyan alkalmazkodnak a marketing stratégiák a Z és X generáció igényeihez?

Tóth Noémi (2025) Generációk közötti kommunikációs különbségek a digitális marketingben - hogyan alkalmazkodnak a marketing stratégiák a Z és X generáció igényeihez? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Generációk közötti kommunikációs különbségek a digitális marketingben.pdf] PDF
Generációk közötti kommunikációs különbségek a digitális marketingben.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Diploma_biralat_Toth.pdf] PDF
Diploma_biralat_Toth.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)
[thumbnail of Tóth NoémiMSc.pdf] PDF
Tóth NoémiMSc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (694kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtizedekben a digitális technológiák forradalmasították a marketinget, és alapvetően megváltoztatták a fogyasztói szokásokat. A digitális marketing rohamos fejlődése új kihívások elé állította a vállalkozásokat, különös tekintettel a különböző generációk eltérő kommunikációs szokásainak és fogyasztói preferenciáinak megértésére. A Z és X generáció eltérő digitális médiahasználati, tartalomfogyasztási és vásárlási szokásai testreszabott marketingstratégiákat igényelnek. A marketing világában a generációs különbségek figyelembevétele kritikus fontosságú a hatékony kommunikáció és az ügyfelek bevonása szempontjából. A digitális térben felnőtt Z generáció elsősorban a vizuális és interaktív tartalmakra reagál, míg az X generáció továbbra is erősebben támaszkodik a hagyományosabb marketingcsatornákra. Nagyon fontos, hogy a vállalatok figyelembe vegyék ezeket a különbségeket stratégiáikban. A kutatás célja a Z és X generáció digitális marketinghez való viszonyának feltárása. A fő kutatási kérdés: Milyen marketingstratégiák hatékonyak a Z és X generáció számára, és hogyan lehet alkalmazkodni a kommunikációs különbségeikhez?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, generációs fejlődés, közösségi média, marketingstratégiák, X generáció, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:21
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet