Deme Zsófia Lívia (2025) A trade marketing szerepe a vállalati értékesítési stratégiában. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
A trade marketing szerepe a vállalati értékesítési stratégiában_végleges_0428..pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Deme Zsófia Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (59kB) |
|
|
PDF
Bírálat_belső_Deme Zsófia Lívia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (184kB) |
Absztrakt (kivonat)
A trade marketing olyan kulcsfontosságú szerepet tölt be az értékesítési stratégiákban és a piaci sikerekben, melyek elengedhetetlenek egy vállalat számára. Segít a vállalatoknak abban, hogy versenyelőnyre tegyenek szert és ezt az előnyt fenntartsák a piacon, valamint növeljék a fogyasztók elkötelezettségét és a márkahűséget. A jól megtervezett promóciók és kihelyezések segítenek a fogyasztóknak abban, hogy könnyebben megtalálják és kiválasszák a vállalat termékeit. Továbbá a trade marketing segít az értékesítési volumen növelésében, és költséghatékonyabb, mint a hagyományos marketing eszközök. Végezetül a trade marketing lehetőséget biztosít a vállalatoknak az innovatív megoldások alkalmazására és a piaci trendekhez és változásokhoz való gyors alkalmazkodáshoz. Azért választottam ezt a témát, mert jelenleg is a Pick Szeged Zrt. trade marketing csapatának vagyok a gyakornoka. Az itt töltött időm alatt széles rálátásom volt arra, hogy mekkora szükség van egy cég életében a trade marketingre. Arra is, hogy a marketing és a trade marketing mennyire kiegészítik egymást és a kettő együtt mennyivel több elérést jelent. Valamint kíváncsi voltam arra is, hogy az emberek hogyan vélekednek ezekről a trade marketing eszközökről. Mennyire befolyásolja őket a döntésben, hozzá tesz-e a vásárlási élményhez. A dolgozatom első felében részletesen megvizsgálom a magát a trade marketinget. Kitérek a fogalmára, feladataira, funkcióira. Ezt követően megvizsgálom részletesebben a marketinget, valamint, a trade marketing integrációját a marketing mixben. Majd készítek egy összehasonlítást, a trade marketingről és hagyományos marketingről. Megvizsgálom a főbb jellemzőiket, a célcsoportjaikat, a kitűzött céljaikat, valamint mindkettőnek megnézem az előnyeit és a hátrányait. Kitérek a marketingkommunikáció szerepére is. Külön fejezetben tárgyalom a trade marketing értékesítési csatornáit. A szakirodalmi áttekintés második felében bemutatom a Pick Szeged Zrt. történetét, valamint az általa gyártott téliszalámit. Ezt követően bemutatok több olyan összecsomagolást melyek nagy sikernek örvendtek a vásárlók körében. Jelen esteben ezek az összecsomagolások olyan téliszalámik melyeket valamilyen ajándéktárggyal együtt lehet megvásárolni.A dolgozatom második felében egy primer kutatást mutatok be, azon belül is kvantitatív kérdőíves megkérdezés eredményeit.Végül javaslatokat teszek és összegzem a dolgozatot.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | csomagolástechnika, értékesítéspolitika, Pick Szeged Zrt., trade marketing, vállalati stratégiák |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:21 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:21 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

