Zoltai András Bence (2025) Fogyasztói magatartás vizsgálat a gyógynövények és gyógyszeripari készítmények tekintetében. Külkereskedelmi Kar.
| ![Zoltai András Bence Diplomadolgozat.pdf [thumbnail of Zoltai András Bence Diplomadolgozat.pdf]](http://dolgozattar.uni-bge.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF Zoltai András Bence Diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (8MB) | 
| ![Pászk Norbert - bírálat.pdf [thumbnail of Pászk Norbert - bírálat.pdf]](http://dolgozattar.uni-bge.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF Pászk Norbert - bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (71kB) | 
| ![SZD.ZoltaiAndrasBence.pdf [thumbnail of SZD.ZoltaiAndrasBence.pdf]](http://dolgozattar.uni-bge.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF SZD.ZoltaiAndrasBence.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (86kB) | 
Absztrakt (kivonat)
Témaválasztás indoklása:Habár növényekkel való gyógyítás már többezer éves múltra tekint vissza az emberiség történetében és a farmakológiai készítmények viszonylag újkeletűnek számítanak, a modern orvostudomány leginkább a mesterséges hatóanyagokkal rendelkező gyógyszereket részesíti előnyben. Mindez a tudomány fejlődésével és a gyógynövényekbe fektetett hit elvesztésével alakult ki. Ennek ellenére egyre több kutatásból derül ki, hogy a gyógynövények igenis hatásosak és számos betegségben tudnak segíteni az embereken, továbbá az egészség trend hatására egyre inkább kezdenek ismét előtérbe kerülni a gyógynövény alapú kapszulák és étrendkiegészítők, és gyógyászati célból forgalmazott teák és illóolajok is. Így érdemes megvizsgálni a fogyasztók döntéseit, hogy a két gyógyászati típus közül mik azok a tényezők, amelyek hatására egyes készítményeket inkább előnyben részesítenek. Személyes érintettség szempontjából azért vizsgáltam ezt a témakört, mert alapképzésemnek köszönhetően rendelkezem egészségügyi háttérrel, továbbá úgy gondolom, hogy gazdasági/marketing szempontból is érdemes kutatást készíteni az adott témáról.Célkitűzések:Cél a gyógyszerek és gyógynövény készítmények fogyasztásának elemzése a nők körében a generációs különbségek és demográfiai adatok tekintetében, illetve annak vizsgálata, hogy mikor, miért, és milyen egészségügyi állapotban melyik típusú gyógyászati termékeket részesítik előnyben. Célkitűzés továbbá a fogyasztók gyógyszerekbe és gyógynövényekbe vetett bizalmának és hitének vizsgálata.Anyag és módszerek:A kutatás résztvevői X, Y és Z generációba tartozó 154 női kérdőívkitöltő, illetve külön 9 fő nő interjú alany szintén X, Y és Z generációból. Kutatásom anyaggyűjtéséhez primer kutatási eljárásokat alkalmaztam kvantitatív és kvalitatív módszerekkel, amely egy online kérdőívből és körülbelül 20 perces mélyinterjúkból állt. A beérkezett információkból pedig kiértékeltem a kutatási kérdéseimet/hipotéziseimet statisztikai módszerek segítségével is.Eredmények:Az eredményekből fény derült nem csak a kérdőív, hanem az interjúkban részt vevők demográfiai adataira, a gyógynövényeket és gyógyszereket fogyasztók arányára a generációkon belül, illetve, hogy milyen gyógyszereket és gyógynövényeket ismernek és miért, mikor, milyen gyakran, minek a hatására és milyen motivációból szednek, továbbá azokat milyen gyakran és hol vásárolják meg. Az interjúk során nagyobb betekintést nyertem a miértekbe, illetve megismertem a gondolataikat, asszociációikat, véleményüket és tapasztalataikat is a két gyógyászati típussal kapcsolatban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | alternaív gyógyászat, fogyasztói csoportok, fogyasztói magatartás, gyógynövények, gyógyszerfogyasztás | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:21 | 
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:21 | 
Actions (login required)
|  | Tétel nézet | 
 
         
        
