A Starbucks Kávézás jövője, innováció és marketing stratégiák az új trendek felé

Szőllősi Antónia (2025) A Starbucks Kávézás jövője, innováció és marketing stratégiák az új trendek felé. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat.pdf] PDF
Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Június 28..

Download (2MB)
[thumbnail of bizalmas kezelés.pdf] PDF
bizalmas kezelés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Diplomadolgozat elbírálása külső konzulens részéről.pdf] PDF
Diplomadolgozat elbírálása külső konzulens részéről.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (121kB)
[thumbnail of Szőllősi Antónia - GOC0XX - Diplomadolgozat értékelése.pdf] PDF
Szőllősi Antónia - GOC0XX - Diplomadolgozat értékelése.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

A kávézás világszerte az egyik legnépszerűbb mindennapi szokás, amely folyamatos fejlődésen megy keresztül a technológia, a fenntarthatóság és a fogyasztói igények változásának hatására. A dolgozatomban a Starbucks világcég példáján keresztül vizsgálom, hogyan alakul a kávépiac jövője, milyen innovációk formálják a szektort, valamint milyen marketingstratégiák biztosítják egy ilyen márka folyamatos sikerességét.2019 nyarán csatlakoztam a Starbucks csapatához baristaként a Pólus Centerben. 2020-ban barista trénerként segítettem az új baristák betanítását, majd 2021-ben sikeresen teljesítettem a műszakvezetői képzést. 2022 óta a Dunakeszi Starbucksban dolgozom műszakvezetőként, emellett minősített termékbeszerzési menedzseri szerepet is betöltök. Már a kezdetektől nagy lelkesedéssel végeztem munkámat, és külön motivációt jelentett számomra a vendégek elégedettsége, amely tovább erősítette elkötelezettségemet a kávézás világa iránt. Ezért döntöttem úgy, hogy a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen a Kereskedelem és Marketing szakot választom, azt követően pedig a Marketing Mesterképzést, hogy mélyebb ismereteket szerezzek a területen. A Felsőoktatási Szakképzés negyedik félévében kötelező szakmai gyakorlatot is a Starbucks-nál végeztem el. Ez logikus döntés volt számomra, hiszen ekkor már három éve a vállalatnál dolgoztam. Munkám minden területét élvezem, különösen a termékbeszerzés, a szervezeti irányítás és a vendégek kiszolgálása áll hozzám közel, valamint a fogyasztói igények teljes körű kielégítése is kiemelt figyelmet kap részemről.Témaválasztásom egyik legfontosabb oka, hogy már közel hat éve a Starbucks alkalmazottja vagyok, így nemcsak elérhető közelségből figyelhetem meg a vállalat stratégiai lépéseit, hanem gyakorlati tapasztalatokat is szereztem a kávézó mindennapi működéséről, az új trendek bevezetéséről és a fogyasztói magatartás alakulásáról. A Diplomadolgozatom egy részét az előző BSc Szakdolgozatomból vettem át és fejlesztettem tovább, mivel a téma továbbra is rendkívül érdekes számomra, és szerettem volna még mélyebben megvizsgálni a kávéipar jelenlegi tendenciáit.A diplomamunkám megírása során a ChatGPT mesterséges intelligenciát fordítási és összegzési célokra használtam, segítségével rendszereztem az egyes fejezetekben szereplő kulcsfogalmakat, valamint inspirációt merítettem a kutatási hipotézisek kidolgozásához. Az elemzéshez primer és szekunder kutatási módszereket egyaránt alkalmaztam. A primer kutatás részeként kérdőíves felmérést végeztem a fogyasztói elvárásokkal kapcsolatban, valamint mélyinterjúk segítségével vizsgáltam meg a Starbucks stratégiai döntéseinek hatásait.A dolgozat fontos elemzési kereteit a STEEP elemzés, a SWOT analízis és a Porter-féle öt erős versenymodell adja. Ezek a módszerek segítséget nyújtanak a kávéipar jelenlegi helyzetének feltárásában, különös tekintettel a Starbucks hazai és nemzetközi piacaira. Emellett a marketingmix elemzése során a vállalat 7P modelljét vizsgálom, amely megmutatja, hogyan kombinálja a termékpolitikát, az ár képzést, az értékesítési csatornákat és a promóciókat a siker érdekében.Az alábbi három hipotézist vizsgálom:A kávézás jövőjét jelentősen befolyásolja a fenntarthatóság és a technológia fejlődése.Az egyedi kávézói koncepciók (pl. ízes kávék, érzékekre építő koncepciók) egyre nagyobb szerepet kapnak a fogyasztói döntésekben.A Starbucks stratégiai lépései képesek alkalmazkodni a változó piaci trendekhez és fogyasztói igényekhez, valamint az automatizáció és a robottechnológia szerepe nő a kávézás jövőjében.Dolgozatomban részletesen bemutatom a Starbucks és a kávéipar fejlődését, a fenntarthatósági törekvéseket, valamint az új íztrendek és kávézói koncepciók társadalmi és gazdasági hatásait. Az elérhető adatok, kutatási eredmények és piaci elemzések alapján igyekszem valós képet festeni arról, hogy merre tart a kávéipar, és milyen stratégiai döntések vezethetnek további sikerekhez ebben a szektorban.Célom a Starbucks piaci helyzetének bemutatása, a fenntarthatósági és környezetvédelmi intézkedések elemzése, valamint a fogyasztói hajlandóság felmérése az innovatív trendek iránti nyitottság tekintetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, fenntarthatóság, franchise, innováció, kávé, marketingstratégiák
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:21
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet