A mesterséges intelligencia hatása a banki szektorra

Kovács Vince (2025) A mesterséges intelligencia hatása a banki szektorra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of vizsgálati_táblázatok.pdf] PDF
vizsgálati_táblázatok.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (885kB)
[thumbnail of Használt_kérdőív.pdf] PDF
Használt_kérdőív.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (333kB)
[thumbnail of Belso-biralat-alapkepzes_KovacsV.pdf] PDF
Belso-biralat-alapkepzes_KovacsV.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_bírálat Kovács Vince.pdf] PDF
Szakdolgozat_bírálat Kovács Vince.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (85kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet nyújtson a mesterséges intelligencia banki szektorban betöltött szerepéről, különös tekintettel a gyakorlatban alkalmazott területekre. Fókuszában a digitális ügyfélszolgálati megoldások állnak, melyek effektivitását primer kutatással vizsgáltam a kereskedelmi bankok ügyfeleinek körében. Az összehasonlítás alapját egy 5 fokú Likert-skála adta, amely a hagyományos és a mesterséges intelligencia által forradalmasított digitális ügyintézés közötti különbségeket mérte az ügyfélélmény és az elégedettség szempontjából. Az eredmények alapján sem az A, sem a B hipotézis nem igazolódott be. A válaszadók minden vizsgált szempont szerint előnyben részesítették az emberi kapcsolaton alapuló ügyintézést, függetlenül annak fizikai vagy online formájától. A C hipotézis alátámasztotta, hogy a digitális megoldások használata során szignifikánsan magasabbak a biztonsági aggályok az ügyfelek körében. Az eredmények alapján ezek az automatizált ügyintézési formák jelenleg nem jelentenek valós alternatívát az emberi ügyintézők helyettesítésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, digitalizáció, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói piac, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:20
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet