Kovács Vince (2025) A mesterséges intelligencia hatása a banki szektorra. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
vizsgálati_táblázatok.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (885kB) |
|
|
PDF
Használt_kérdőív.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (333kB) |
|
|
PDF
Belso-biralat-alapkepzes_KovacsV.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (232kB) |
|
|
PDF
Szakdolgozat_bírálat Kovács Vince.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (85kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet nyújtson a mesterséges intelligencia banki szektorban betöltött szerepéről, különös tekintettel a gyakorlatban alkalmazott területekre. Fókuszában a digitális ügyfélszolgálati megoldások állnak, melyek effektivitását primer kutatással vizsgáltam a kereskedelmi bankok ügyfeleinek körében. Az összehasonlítás alapját egy 5 fokú Likert-skála adta, amely a hagyományos és a mesterséges intelligencia által forradalmasított digitális ügyintézés közötti különbségeket mérte az ügyfélélmény és az elégedettség szempontjából. Az eredmények alapján sem az A, sem a B hipotézis nem igazolódott be. A válaszadók minden vizsgált szempont szerint előnyben részesítették az emberi kapcsolaton alapuló ügyintézést, függetlenül annak fizikai vagy online formájától. A C hipotézis alátámasztotta, hogy a digitális megoldások használata során szignifikánsan magasabbak a biztonsági aggályok az ügyfelek körében. Az eredmények alapján ezek az automatizált ügyintézési formák jelenleg nem jelentenek valós alternatívát az emberi ügyintézők helyettesítésére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | bank, digitalizáció, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói piac, mesterséges intelligencia |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

