Kampányhajrá a közösségi médiában

Gódor Csanád (2025) Kampányhajrá a közösségi médiában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gódor Csanád szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Gódor Csanád szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálati lap_Külső bíráló_Gódor Csanád Szakdolgozata.docx.pdf] PDF
Bírálati lap_Külső bíráló_Gódor Csanád Szakdolgozata.docx.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)
[thumbnail of opp_kampány_GódorCs.pdf] PDF
opp_kampány_GódorCs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (200kB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt Szakdolgozatom a „kampányhajrá a közösségi médiában” címet kapta, mivel azt vizsgálom benne, hogy a hazai politikai környezetre milyen hatással van a közösségi média jelenléte. A dolgozatomban a 2018 és 2022 közötti Magyarországon rendezett választásokat vizsgáltam. Szakdolgozatomban választ kerestem arra, hogy a politikai szereplők hogyan használják a közösségi média felületeket, kiváltképp a Facebookot. Továbbá azon kérdésekre kerestem a választ, hogy a Magyarországon tevékenykedő politikai csoportok mekkora hangsúlyt fektetnek a közösségi média kampányra, felmértem a kampányok sikerességét, illetve a kampánystratégiákat. A kutatásom során vizsgáltam politikusokat, pártokat, politikai influenszereket és híroldalakat is. A kutatásomat szakirodalmakban, közösségi médián, illetve a szakdolgozatomban kutatott időintervallumon belül megjelent újságcikkekben található információkból végeztem. Szakdolgozatom eredményeként megállapítottam, hogy a közösségi média politikai célra való felhasználása egy folyamatosan növekvő és a trendeknek megfelelően változó jelenség, a politikai szereplők narratívájukat és saját karakterüket is építik a közösségi médiában, ahol kampányidőszakban akár napi többszöri aktivitással igyekeznek jelen lenni. My thesis was entitled "campaigning on social media", as I investigate the impact of the presence of social media on the domestic political environment. In my thesis, I examined the elections organized in Hungary between 2018 and 2022. In my thesis, I looked for an answer to how political actors use social media platforms, especially Facebook. Furthermore, I looked for answers to the questions of how much emphasis the political groups active in Hungary place on social media campaigns, I assessed the success of the campaigns and the campaign strategies. During my research, I examined politicians, parties, political influencers and news sites. I carried out my research from information found in specialized literature, social media, and newspaper articles published within the time period researched in my thesis. As a result of my thesis, I found that the use of social media for political purposes is a phenomenon that is constantly growing and changing according to trends, political actors build their narrative and their own character in social media, where they try to be active several times a day during the campaign period.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 2018-2022, kampány, kommunikáció, közösségi média, politika
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:20
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet