Sós Rebeka (2025) A gender alapú marketing gyakorlatok hatása a fogyasztói magatartásra, avagy a pink tax nemi alapú árdiszkrimináció társadalmi és gazdasági vonatkozásai. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Sós.Rebeka_DU4Q0V.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
|
PDF
Biralat_Sos_Rebeka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (221kB) |
|
|
PDF
Sós Rebeka_DU4Q0V_Szakdolgozati_bírálat_Konzulens_Várszegi Csenge.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (80kB) |
Absztrakt (kivonat)
A mai napig jelen lévő pink tax jelenséget vizsgáltam meg a fogyasztói szokásokra levetítve, mind a két nemre. Ennek a jelenségnek vizsgáltam a társadalomra és a gazdaságra gyakorolt hatását is. Először a gender alapú marketinget mutattam be, majd a gender alapú árképzést. Végezetül a pink tax jelenséget olyan példákon keresztül, amellyel a magyar fogyasztók is találkozhatnak a mindennapi életük során. A primer kutatásom során, egy kvantitatív kutatást végeztem el, amelynek a formája a megkérdezéses módszer volt. Egy online kérdőívben vizsgáltam a márka- és termékválasztási szokásoknak a változását, a pénzügyi helyzetre gyakorolt hatást, illetve az unisex termékek megítélését is, mint megoldás a rózsaszín adóra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, gazdasági egyenlőtlenség, gender, nők, társadalmi egyenlőtlenség |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

