Az arculat fontossága az autóipari beszállítói láncolat szolgáltatási ágazatában - marketingkommunikációs stratégiák, arculat és eszközrendszerek

Kovács Dávid (2025) Az arculat fontossága az autóipari beszállítói láncolat szolgáltatási ágazatában - marketingkommunikációs stratégiák, arculat és eszközrendszerek. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Kovács Dávid - záródolgozat.pdf] PDF
Kovács Dávid - záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 23..

Download (597kB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (nyilvános, bizalmas) - Kovács Dávid.pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról (nyilvános, bizalmas) - Kovács Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Kovács Dávid.pdf] PDF
Bírálat_belső_Kovács Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (184kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja, hogy feltárja és értelmezze az arculat és a marketingkommunikáció szerepét az autóipari beszállítói lánc szolgáltatási ágazatában, különös tekintettel a márkaépítésre és a piaci megítélésre gyakorolt hatásukra. A témaválasztást az a felismerés indokolta, hogy a szolgáltató vállalatok egyre inkább törekednek a tudatos márkastratégia kialakítására és az egységes megjelenésre, ám ezek tényleges hatásmechanizmusait sok esetben még mindig alulértékelik. A dolgozat elméleti háttere a marketing- és márkamenedzsment irodalmára épül, a gyakorlati rész pedig félig strukturált interjúkra támaszkodik, amelyek során iparági szereplők osztották meg tapasztalataikat. Az eredmények alapján megállapítható, hogy bár az arculat önmagában nem jelent közvetlen versenyelőnyt a beszállítói döntésekben, hosszú távon mégis hozzájárul a bizalomépítéshez, a cég hitelességéhez és az ügyfélkapcsolatok stabilitásához. A dolgozat végén megfogalmazott javaslatok olyan gyakorlati irányokat kínálnak, amelyek segíthetik a szolgáltató cégeket abban, hogy márkatudatosabban és stratégiaibb szemlélettel pozícionálják magukat az autóipari láncban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: arculat - image, autóipar, branding, marketingkommunikáció, minőségellenőrzés, szolgáltatásmarketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:20
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet