Imre Martin Dániel (2025) Az E-kereskedelem logisztikai folyamatai. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
|
PDF
ZÁRÓDOLGOZAT_IMRE_MARTIN_DÁNIEL_FSNKCM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (625kB) |
|
|
PDF
Imre Martin Dániel_biralati-szempontok-belso-biralo-FOSZK.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (242kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja az volt, hogy feltárjam, miként alakítják az e-kereskedelmi logisztika fejlődését a jelenlegi nehézségek, legfőbb figyelmet fordítva a tengeri szállítmányozásra, a fenntartható logisztikai megoldásokra és a digitalizáció szerepére. A cargo-partner vállalatnál eltöltött szakmai gyakorlatom során közvetlen tapasztalatokat szereztem a raktári munkafolyamatokról, a tengeri szállítmányozás részleteiről és az ügyfélkiszolgálás összetettségéről, amelyek jelentősen hozzájárultak az elméleti ismereteim gyakorlati megértéséhez. Az e-commerce és a logisztika kapcsolatának vizsgálata során rámutattam arra, hogy változtatta meg az online kereskedelem a hagyományos logisztikai modelleket. A dolgozatom emellett kiemeli az ellátási láncok gyorsulását, a fogyasztói igények azonnali kielégítésére irányuló törekvéseket, valamint a készletezési stratégiák – mint a JIT, az omnichannel fulfillment vagy a dropshipping – adaptációját. Ezeken kívül külön figyelmet fordít a digitalizáció szerepére, ami ma már nélkülözhetetlen a készletkezelés, a szállítás és az ügyfélkapcsolat kezelés terén. A tengeri szállítmányozás elemzése során rávilágít a dolgozatom arra, hogy a globális konténerhiány, a szállítási idők növekedése és a geopolitikai feszültségek mekkora kihívásokat jelentenek az e-kereskedelmi szereplők számára. A cargo-partner által alkalmazott intermodális megoldások, például a tengeri és a vasúti szállítás kombinációja jól mutatják, hogyan próbálnak a vállalatok rugalmas és költséghatékony módszereket alkalmazni a kihívások kezelésére. A fenntartható logisztika kérdéskörét vizsgálva bemutattam a környezetbarát technológiák (pl. elektromos járművek, smart warehouse rendszerek és a zöld csomagolási megoldások) és az iparági szabályozások, mint az EU által előírt irányelvek és a magyar Logisztikai Park minősítési rendszer hatásait a logisztika működésére. Megállapítottam, hogy a fenntarthatósági körülmények ma már nem csak szabályozási kényszerek, hanem egyre 26 inkább piaci elvárások is, amelyeknek való megfelelés versenyelőnyt biztosíthat a vállalatok számára. A kutatásmódszertan részeként mélyinterjút készítettem két munkatársammal, akik megosztották szakmai tapasztalataikat és véleményüket. A válaszok alapján megerősítést nyert, hogy az e-kereskedelem egy gyorsan fejlődő iparág és a legfőbb kihívásai közé tartozik a szezonális kapacitáshiány, amelyet a vállalat rugalmas bérmunkaerővel és saját fejlesztésű ewarehouse rendszerrel kezel. Az interjúm rávilágítottak arra is, hogy az automatizáció térnyerése ugyan jelentős mértékben javítja a hatékonyságot, de a multiuser raktárral rendelkező vállalatoknál nem minden esetben alkalmazhatók ezek a változtatások. A digitalizáció szintén kulcsszerepet játszik a gyors adatáramlás és az ügyfélkiszolgálás javítása érdekében. Különösen érdekes része az interjúnak az emberi kapcsolatok szerepének kiemelése. Az egyik interjúalanyom (Gábor) szavai szerint: „Mi az ügyfelek kinyújtott keze vagyunk, nem pedig egy másik ember.” Jól kifejezi azt, hogy a technológiai fejlődés mellett az emberi tényező és a személyes kapcsolatok megőrzése továbbra is fontos az ügyfélelégedettség biztosításában. Összességében elmondhatom, hogy a jelenlegi kihívások és elvárások változása átfogóan formálják az e-kereskedelmi logisztikai jövőjét. Azok a vállalatok lesznek versenyképesek, amelyek képesek lesznek ötvözni a technológiai innovációt a fenntarthatósági szempontokkal, miközben megőrzik a személyes ügyfélkapcsolatok értékét is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | projektmunka |
|---|---|
| Kulcsszavak: | e-kereskedelem, logisztika, logisztikai szolgáltatások, nemzetközi logisztika, szállítmányozás |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

