Hazai tehergépjármű értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatások bemutatása a DAF-Hungarotruckon keresztül.

Szalai Márk Viktor (2025) Hazai tehergépjármű értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatások bemutatása a DAF-Hungarotruckon keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szalai Márk Tehergépjármű szolgáltatások Szakdolgozat.pdf] PDF
Szalai Márk Tehergépjármű szolgáltatások Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30..

Download (860kB)
[thumbnail of nyilatkozat.pdf] PDF
nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (261kB)
[thumbnail of Biralat.pdf] PDF
Biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (91kB)
[thumbnail of Szalai.pdf] PDF
Szalai.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (338kB)
[thumbnail of Szalai_mód.pdf] PDF
Szalai_mód.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (359kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a hazai tehergépjármű értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokat vizsgálom, különös tekintettel a DAF-Hungarotruck Kft. által kínált szolgáltatásokra. A dolgozat célja bemutatni, hogy a Hungarotruck miként járul hozzá szolgáltatásaival a magyar fuvarozási iparág hatékony működéséhez, különös hangsúlyt fektetve a digitális megoldásokra, például a PACCAR Connect flottakezelő rendszerre és az OSS (Outside sales) szolgáltatásra.A kutatás során elemeztem a magyarországi tehergépjármű-piac helyzetét, megivzsgálva a gazdasági kihívásokat, növekvő költségeket, munkaerőhiányt és az alkatrészellátási problémákat, amelyek 2024-ben jelentősen befolyásolták az iparág teljesítményét. A DAF-Hungarotruck szolgáltatásainak vizsgálata mellett bemutattam a piacon jelen lévő főbb versenytársakat is, mint például a Volvo, Scania, Renault és MAN, és összehasonlítottam szolgáltatási portfólióikat és a termékeik tulajdonságait.Kutatásom során kvantitatív és kvalitatív módszereket alkalmaztam, mélyinterjúk és kérdőíves felmérések segítségével mértem fel az ügyfelek elégedettségét, preferenciáit és a döntéseiket befolyásoló tényezőket. Az eredmények alapján egyértelműen látszik, hogy a Hungarotruck által nyújtott innovatív szolgáltatások jelentős hatással vannak az ügyfélelégedettségre és hosszú távú lojalitásra.Végül, a dolgozatban javaslatokat fogalmazok meg arra vonatkozóan, hogyan lehet tovább fejleszteni a Hungarotruck szolgáltatási stratégiáját, különös tekintettel a digitalizációra, a szolgáltatásminőség fejlesztésére és az ügyfélkapcsolatok erősítésére, amelyek elengedhetetlenek a versenyképesség megőrzéséhez a magyar tehergépjármű piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, árufuvarozás, közúti árufuvarozás, logisztika, szolgáltatásmarketing, szolgáltatások, tehergépjármű
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:20
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet