Szalai Márk Viktor (2025) Hazai tehergépjármű értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatások bemutatása a DAF-Hungarotruckon keresztül. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Szalai Márk Tehergépjármű szolgáltatások Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 30.. Download (860kB) |
|
|
PDF
nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (261kB) |
|
|
PDF
Biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (91kB) |
|
|
PDF
Szalai.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (338kB) |
|
|
PDF
Szalai_mód.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (359kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a hazai tehergépjármű értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokat vizsgálom, különös tekintettel a DAF-Hungarotruck Kft. által kínált szolgáltatásokra. A dolgozat célja bemutatni, hogy a Hungarotruck miként járul hozzá szolgáltatásaival a magyar fuvarozási iparág hatékony működéséhez, különös hangsúlyt fektetve a digitális megoldásokra, például a PACCAR Connect flottakezelő rendszerre és az OSS (Outside sales) szolgáltatásra.A kutatás során elemeztem a magyarországi tehergépjármű-piac helyzetét, megivzsgálva a gazdasági kihívásokat, növekvő költségeket, munkaerőhiányt és az alkatrészellátási problémákat, amelyek 2024-ben jelentősen befolyásolták az iparág teljesítményét. A DAF-Hungarotruck szolgáltatásainak vizsgálata mellett bemutattam a piacon jelen lévő főbb versenytársakat is, mint például a Volvo, Scania, Renault és MAN, és összehasonlítottam szolgáltatási portfólióikat és a termékeik tulajdonságait.Kutatásom során kvantitatív és kvalitatív módszereket alkalmaztam, mélyinterjúk és kérdőíves felmérések segítségével mértem fel az ügyfelek elégedettségét, preferenciáit és a döntéseiket befolyásoló tényezőket. Az eredmények alapján egyértelműen látszik, hogy a Hungarotruck által nyújtott innovatív szolgáltatások jelentős hatással vannak az ügyfélelégedettségre és hosszú távú lojalitásra.Végül, a dolgozatban javaslatokat fogalmazok meg arra vonatkozóan, hogyan lehet tovább fejleszteni a Hungarotruck szolgáltatási stratégiáját, különös tekintettel a digitalizációra, a szolgáltatásminőség fejlesztésére és az ügyfélkapcsolatok erősítésére, amelyek elengedhetetlenek a versenyképesség megőrzéséhez a magyar tehergépjármű piacon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | autóipar, árufuvarozás, közúti árufuvarozás, logisztika, szolgáltatásmarketing, szolgáltatások, tehergépjármű |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:20 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

