A videójátékpiac marketingstratégiáinak elemzése a Riot Games példáján keresztül

Fischer András György (2025) A videójátékpiac marketingstratégiáinak elemzése a Riot Games példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A videójátékpiac marketingstratégiáinak elemzése a Riot Games példáján keresztül-Fischer András György-IJ3VH2.pdf] PDF
A videójátékpiac marketingstratégiáinak elemzése a Riot Games példáján keresztül-Fischer András György-IJ3VH2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (884kB)
[thumbnail of Bírálat_FischerAndrásGyörgy.pdf] PDF
Bírálat_FischerAndrásGyörgy.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (82kB)
[thumbnail of talata_belso _biralo_alapkepzes.pdf] PDF
talata_belso _biralo_alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (123kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja a videójátékpiac marketingstratégiáinak elemzése egy konkrét játékstúdió példáján keresztül. A szakdolgozatomon keresztül bemutatom a videójáték-ipar fejlődését, és a különböző üzleti modelleket térnyerését, emellett a Riot Games marketingtevékenységeinek sajátosságát. A Riot Games a sikerét leginkább az egyedi közösségi média stratégiájának, az influenszermarketing nagyszerű alkalmazásának, valamint a transzmediális történetmesélés innovatív használatának köszönheti. Primer kutatásom során kérdőíves kutatást végeztem, ahol a játékosok vásárlási szokásait, impulzusvásárlási hajlandóságát és az influenszerek általi befolyásolás hajlandóságát kutattam.A dolgozat rávilágít arra, hogy a Riot Games marketingstratégiája hatékonyan épít a közösségi részvételre és a folyamatos tartalomfrissítésre, amely hosszú távon is fenntartható sikerhez vezet a rendkívül kompetitív videojáték-piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, játékospiac, marketingstratégia, üzleti modellek, videójáték-ipar, videójátékpiac
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:20
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet