Vállalati imázs építés a stakeholder menedzsment szempontjából

Somfai Evelin Marica (2025) Vállalati imázs építés a stakeholder menedzsment szempontjából. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Somfai Evelin MPEW20 - VÁLLALATI IMÁZS ÉPÍTÉS A STAKEHOLDER MENEDZSMENT SZEMPONTJÁBÓL.pdf] PDF
Somfai Evelin MPEW20 - VÁLLALATI IMÁZS ÉPÍTÉS A STAKEHOLDER MENEDZSMENT SZEMPONTJÁBÓL.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Somfai Evelin - titkosítási kérelem.pdf] PDF
Somfai Evelin - titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (316kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelés Tamáska György.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelés Tamáska György.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (421kB)
[thumbnail of Somfai Evelin Marica.pdf] PDF
Somfai Evelin Marica.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (873kB)

Absztrakt (kivonat)

Vállalati imázs építés a stakeholder menedzsment szempontjából A kutatásom célja annak feltárása, hogy a külső stakeholderekkel való kapcsolat fenntartása milyen hatást gyakorol egy vállalatra és annak imázsára, továbbá a kapcsolatok és az imázs közötti összefüggések elemzése egy konkrét vállalat alapján. Ezeket a folyamatokat a Dunaföldváron található Pannonia Bio Zrt–n keresztül vizsgáltam meg részletesebben, mely Európa legnagyobb biofinomító üzeme és versenytársai körében egy világszinten kiemelkedő vállalat. Kutatásomban öt mélyinterjú volt a segítségemre, amelyet a kommunikációs, kereskedelmi, értékesítési, beszerzési és termékalkalmazási vezetőkkel folytattam. A téma szakirodalmának feldolgozása alapján három fő kérdést vizsgáltam meg. Elsőként, hogy melyek a Pannonia Bio legfontosabb külső stakeholder csoportjai és azok milyen hatást gyakorolnak a vállalat működésére. Ezekután elemeztem, hogy milyen tényezők és tevékenységek járulnak hozzá a vállalat és a külső érintettek közötti kapcsolat erősítéséhez. Végül arra kerestem a választ, hogy melyek az elemzett cég legfontosabb imázs elemei és stratégiái, illetve ezek milyen hatást gyakorolnak az érintettekkel való kapcsolatokra. A kutatásom alapján meghatároztam a vállalat legfontosabb külső stakeholder csoportjait, illetve azok jelentőséget a cégre és annak imázsára. Összességében megállapítottam, hogy a Pannonia Bio érintett kezelése nem nevezhető kiemelkedőnek a piacon, ennek következményeképp a korábbi jó imázsa is hanyatló tendenciát mutat. Ahhoz, hogy ezt a vállalat vissza tudja fordítani, gyors cselekvésre, megfelelő kommunikációs stratégia kialakítására és annak következetes alkalmazására van szükség.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Public Relations és szóvivő

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: arculat - image, interjúk, külső stakeholderek, Pannonia Bio Zrt., stakeholder(ek), vállalati image
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:19
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet