Somfai Evelin Marica (2025) Vállalati imázs építés a stakeholder menedzsment szempontjából. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
|
PDF
Somfai Evelin MPEW20 - VÁLLALATI IMÁZS ÉPÍTÉS A STAKEHOLDER MENEDZSMENT SZEMPONTJÁBÓL.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2030. Április 14.. Download (1MB) |
|
|
PDF
Somfai Evelin - titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (316kB) |
|
|
PDF
Szakdolgozat értékelés Tamáska György.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (421kB) |
|
|
PDF
Somfai Evelin Marica.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (873kB) |
Absztrakt (kivonat)
Vállalati imázs építés a stakeholder menedzsment szempontjából A kutatásom célja annak feltárása, hogy a külső stakeholderekkel való kapcsolat fenntartása milyen hatást gyakorol egy vállalatra és annak imázsára, továbbá a kapcsolatok és az imázs közötti összefüggések elemzése egy konkrét vállalat alapján. Ezeket a folyamatokat a Dunaföldváron található Pannonia Bio Zrt–n keresztül vizsgáltam meg részletesebben, mely Európa legnagyobb biofinomító üzeme és versenytársai körében egy világszinten kiemelkedő vállalat. Kutatásomban öt mélyinterjú volt a segítségemre, amelyet a kommunikációs, kereskedelmi, értékesítési, beszerzési és termékalkalmazási vezetőkkel folytattam. A téma szakirodalmának feldolgozása alapján három fő kérdést vizsgáltam meg. Elsőként, hogy melyek a Pannonia Bio legfontosabb külső stakeholder csoportjai és azok milyen hatást gyakorolnak a vállalat működésére. Ezekután elemeztem, hogy milyen tényezők és tevékenységek járulnak hozzá a vállalat és a külső érintettek közötti kapcsolat erősítéséhez. Végül arra kerestem a választ, hogy melyek az elemzett cég legfontosabb imázs elemei és stratégiái, illetve ezek milyen hatást gyakorolnak az érintettekkel való kapcsolatokra. A kutatásom alapján meghatároztam a vállalat legfontosabb külső stakeholder csoportjait, illetve azok jelentőséget a cégre és annak imázsára. Összességében megállapítottam, hogy a Pannonia Bio érintett kezelése nem nevezhető kiemelkedőnek a piacon, ennek következményeképp a korábbi jó imázsa is hanyatló tendenciát mutat. Ahhoz, hogy ezt a vállalat vissza tudja fordítani, gyors cselekvésre, megfelelő kommunikációs stratégia kialakítására és annak következetes alkalmazására van szükség.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | záródolgozat |
|---|---|
| Kulcsszavak: | arculat - image, interjúk, külső stakeholderek, Pannonia Bio Zrt., stakeholder(ek), vállalati image |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:19 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:19 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

