Gamifikáció a kommunikációban

Horváth Rebeka Zsófia (2025) Gamifikáció a kommunikációban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Bírálat.pdf] PDF
Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (559kB)
[thumbnail of opp_gamifikáció_Horváth R.pdf] PDF
opp_gamifikáció_Horváth R.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a gamifikáció, vagyis a játékmechanizmusok nem játékos környezetekben történő alkalmazásának kommunikációs szerepét vizsgálja. A dolgozat központi kérdése, hogy a gamifikáció hogyan képes hatékonyan támogatni a tanulási folyamatokat, növelni a marketingkommunikáció eredményességét, valamint elősegíteni a vállalati belső kommunikáció fejlesztését. A tanulási környezetekben a gamifikáció célja a motiváció fenntartása, a résztvevők aktívabb bevonása és a tudás megszerzésének élményszerűbbé tétele. A marketingkommunikációban a gamifikált megoldások az ügyfelek figyelmének felkeltését, elköteleződésük növelését és a márkával való érzelmi kapcsolat kialakítását támogatják. A vállalati szférában a gamifikáció a munkavállalói elkötelezettség, a csapatszellem és a belső motiváció erősítésének egyik eszköze lehet.A dolgozat módszertani alapját szakirodalmi áttekintés, esettanulmányok feldolgozása és gyakorlati példák elemzése képezi. A különböző szakterületeken alkalmazott gamifikációs technikák összehasonlító vizsgálata révén a dolgozat rávilágít a sikeres megvalósítás kulcstényezőire, valamint azokra a kihívásokra is, amelyek a gamifikált rendszerek tervezése és fenntartása során jelentkezhetnek. A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a gamifikáció megfelelően alkalmazva jelentős mértékben hozzájárulhat a kommunikáció hatékonyságának növeléséhez mind az oktatásban, mind a marketingtevékenységekben, mind pedig a vállalati környezetben. A dolgozat emellett kitér a gamifikáció jövőbeli lehetőségeire is, különös tekintettel a digitális technológiák fejlődésére és a felhasználói igények változására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus vásárlás - online vásárlás, Gamifikáció, játék, kommunikáció, online education
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:19
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet