A Temu globális térnyerése a hazai piacon. Sikeres marketingstratégia vagy átmeneti trend?

Taskovics Alina (2025) A Temu globális térnyerése a hazai piacon. Sikeres marketingstratégia vagy átmeneti trend? Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Taskovics_Alina_GLFE5L.pdf] PDF
Szakdolgozat_Taskovics_Alina_GLFE5L.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (948kB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat - Taskovics Alina.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat - Taskovics Alina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (35kB)
[thumbnail of Taskovics.pdf] PDF
Taskovics.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (293kB)
[thumbnail of Taskovics_mód.pdf] PDF
Taskovics_mód.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (295kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja, hogy egy átfogó képet adjon a Temu globális térnyeréséről a magyar piacot vizsgálva. A kutatás középpontjában az a kérdés áll, hogy a vállalat sikeres és hosszútávú marketingstratégiát alkalmaz-e, vagy csak átmeneti sikerként értelmezhető a jelenlegi népszerűsége. A dolgozat bemutatja az online kereskedelem fejlődését, a Temu működését, valamint elemzi a vállalat külső és belső környezetét, illetve a versenytársakat. A primer kutatás keretein belül, kvantitatív módszert alkalmazva, online kérdőíves megkérdezés készült, amely a fogyasztók vásárlási szokásait és attitűdjét vizsgálja a Temu-val kapcsolatban. Különös tekintettel kiemelve a bizalmat, az árat, a minőséget és a környezetvédelmet, amelyek jelentős befolyásoló tényezők a fogyasztók számára. Ezen felül, a dolgozatban elemzésre kerül az STP és 4P stratégia, valamint a vállalat jövőbeli kilátásai. Ezen belül részletezve vannak a vállalat lehetőségei a hosszútávú, sikeres működés érdekében, illetve a lehetséges veszélyek, amellyel elveszítheti piaci pozícióját.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árpolitika, marketingstratégia, online kereskedelem, Temu, termékpolitika
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:19
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet