Szalay Ákos (2025) Status Symbol and Luxury Quality: An Analysis of Consumer Behavior Through Boss Underwear T-Shirt. Külkereskedelmi Kar.
|
PDF
Szalay_Ákos_CE45LI_BSc_Thesis_2025_April.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (868kB) |
|
|
PDF
External_Consultant_Review_UPDATED.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (436kB) |
|
|
PDF
TH.Szalay.Akos.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (66kB) |
Absztrakt (kivonat)
The study of consumer behavior has paramount importance in the fields of marketing and economics, as numerous internal and external factors influence purchasing decisions. In this thesis, I examine modern consumer behavior of Hungarian people through a specific product: a BOSS underwear T-shirt. The research aims to explore the motivations that drive the purchase of this product and to highlight the differences among consumer segments.The significance of my research lies in providing insight into the relationship between consumers and the brand, as well as identifying the key factors that encourage buyers to purchase the product. The findings of this research can be beneficial for the fashion industry, particularly for HUGO BOSS, as they can help create a more accurate understanding of the consumer base. Furthermore, competitors may also find valuable insights into a better understanding of consumer motivations.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
|---|---|
| Kulcsszavak: | brand loyality, Consumer behavior, fogyasztói magatartás, influence, luxury fashion, luxusdivat, márhahűség, ruházati cikkek |
| SWORD Depositor: | User Archive |
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
| Rekord készítés dátuma: | 2025. Okt. 27. 14:19 |
| Utolsó módosítás: | 2025. Okt. 27. 14:19 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |

