Hangjegyek a világ körül, avagy a könnyűzene marketingstratégiái

Géczi László (2025) Hangjegyek a világ körül, avagy a könnyűzene marketingstratégiái. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Géczi_László.pdf] PDF
Szakdolgozat_Géczi_László.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Géczi László (S4AP8I) külső bírálata.pdf] PDF
Géczi László (S4AP8I) külső bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)
[thumbnail of Géczi László_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
Géczi László_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a zeneipar fejlődését vizsgálom, különösen a zeneművészet, a hangfelvételek gyártása és a lemezeladások alakulása szempontjából. Dolgozatomban vizsgálom, hogy az egyes korszakokban milyen szerepet töltöttek be a lemezkiadók, producerek és marketingesek a zenei tartalmak létrehozásában és terjesztésében. Elemzem a technológiai változásokat is, az analóg korszaktól a digitálisig, és megnézem, ezek hogyan hatottak a piacra, Magyarországon és nemzetközi szinten. Fontos része a dolgozatnak, hogy az ATL és BTL marketingeszközök hogyan kapcsolódtak a lemezkiadás világához, és ezek a stratégiák milyen hatással voltak a fogyasztói magatartásra. Kitérek olyan kapcsolódó iparágakra is, mint a divat vagy a média. A ruhamárkák gyakran használták a popkultúra szereplőit influenszerként. A média és a zeneipar között szoros, kölcsönös hatásmechanizmus alakult ki. A kutatás részeként saját kérdőíves felmérést készítettem, amely azt vizsgálja, hogy az internet és a digitális platformok elterjedése hogyan befolyásolta a fizikai hanghordozók vásárlását és általában a zenehallgatási szokásokat. Több, a hazai könnyűzenei életben ismert szakember véleményét is beépítettem az anyagba, hogy minél hitelesebb képet nyújtsak a mai zeneipar működéséről és jövőjéről. A dolgozat zárásaként összegzem a kutatás tanulságait és levonom a legfontosabb következtetéseket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hanglemezpiac, kultúrmenedzsment, marketing, médiafogyasztási szokások, zene, zenetörténet
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Okt. 27. 14:19
Utolsó módosítás: 2025. Okt. 27. 14:19

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet