Gombos Luca (2025) A Coca-Cola és Pepsi Cola marketing stratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Gombos_Luca_S1544K_A Coca-Cola és a Pepsi Cola marketing stratégiája.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
![]() |
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2025_foszk pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (74kB) |
![]() |
PDF
Záródolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
![]() |
PDF
Gombos Luca_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (148kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom a globális üdítőital-ipar két vezető vállalatának, a Coca-Cola Company és a Pepsico stratégiáit, marketingmixét, valamint pénzügyi eredményeit mutatja be. Célja, hogy feltárja a két cég közötti verseny főbb jellemzőit, összehasonlítsa marketingstratégiáikat, valamint bemutassa, miként befolyásolják ezek a tényezők a pénzügyi eredményeket. A Coca-Cola történelme 1886-ban Atlantában kezdődött, és mára a világ egyik legismertebb vállalatává vált, amely számos innovációval és ikonikus reklámkampánnyal vált ismertté. A vállalat erősen fókuszál a célcsoport szegmentálására, a globális értékesítési hálózat kialakítására, valamint érzelmi kötődést épít ki a fogyasztókkal. Marketingstratégiája a márkaépítésre, a reklámokra, a szponzorációkra és a közösségi médiára alapoz, miközben árpolitikája stabil, értékalapú és pszichológiai elemekkel gazdagított. A Pepsi története 1893-ban indult, és a fiatalos, dinamikus márkakép kialakítására helyezi a hangsúlyt. A vállalat aktívan használ innovatív reklámkampányokat, hírességekkel való együttműködéseket, valamint a közösségi média felületeken való aktív jelenlétet. A Pepsi a fiatalabb korosztályokat célozza, mint vevőközönség, és stratégiailag fontos számára a társadalmi felelősségvállalással, például a fenntarthatósággal. A dolgozatom részletesen bemutatja a marketingmix négy pillérét (ár, termék, hely, promóció), valamint azok alkalmazását mindkét vállalatnál. A Coca-Cola árpolitikája stabil, értékalapú, pszichológiai árképzéssel, a Pepsi pedig dinamikus, piaci szegmentációhoz igazított árstratégiát alkalmaz.Mind a két vállalat folyamatos innovációval erősíti pozícióját, miközben a vállalati kommunikációban a márka érzelmi kötődést és fiatalos életérzést közvetít. A pénzügyi eredményeket tekintve a grafikonok szerint a Pepsi folyamatosan magasabb árbevételt ért el 2009–2024 között, míg a Coca-Cola a jövedelmezőség és a tőkehatékonyság szempontjából teljesített jobban. A pénzügyi mutatók elemzése arra utal, hogy a cégek közötti verseny folyamatos kihívást jelent. Összességében elmondható, hogy a Coca-Cola és a PepsiCo egyaránt sikeresen használja marketingstratégiáit, de különböző megközelítésekkel és hangsúlyokkal. A vállalatok között zajló verseny dinamikája, a fogyasztói igények változása és a fenntarthatóság iránti növekvő elvárások folyamatosan alakítják stratégiáikat. A dolgozat rámutat arra, hogy a hosszú távú siker eredménye a folyamatos alkalmazkodás és a folyamatos fejlődés, a terjeszkedés a globális piacon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 4p, marketing, összehasonlítás, pénzügy, stratégia |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |