A Coca-Cola és Pepsi Cola marketing stratégiája

Gombos Luca (2025) A Coca-Cola és Pepsi Cola marketing stratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Gombos_Luca_S1544K_A Coca-Cola és a Pepsi Cola marketing stratégiája.pdf] PDF
Gombos_Luca_S1544K_A Coca-Cola és a Pepsi Cola marketing stratégiája.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-osszefoglalas_2025_foszk pdf.pdf] PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2025_foszk pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (74kB)
[thumbnail of Záródolgozat bírálat.pdf] PDF
Záródolgozat bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)
[thumbnail of Gombos Luca_bírálat.pdf] PDF
Gombos Luca_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (148kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom a globális üdítőital-ipar két vezető vállalatának, a Coca-Cola Company és a Pepsico stratégiáit, marketingmixét, valamint pénzügyi eredményeit mutatja be. Célja, hogy feltárja a két cég közötti verseny főbb jellemzőit, összehasonlítsa marketingstratégiáikat, valamint bemutassa, miként befolyásolják ezek a tényezők a pénzügyi eredményeket. A Coca-Cola történelme 1886-ban Atlantában kezdődött, és mára a világ egyik legismertebb vállalatává vált, amely számos innovációval és ikonikus reklámkampánnyal vált ismertté. A vállalat erősen fókuszál a célcsoport szegmentálására, a globális értékesítési hálózat kialakítására, valamint érzelmi kötődést épít ki a fogyasztókkal. Marketingstratégiája a márkaépítésre, a reklámokra, a szponzorációkra és a közösségi médiára alapoz, miközben árpolitikája stabil, értékalapú és pszichológiai elemekkel gazdagított. A Pepsi története 1893-ban indult, és a fiatalos, dinamikus márkakép kialakítására helyezi a hangsúlyt. A vállalat aktívan használ innovatív reklámkampányokat, hírességekkel való együttműködéseket, valamint a közösségi média felületeken való aktív jelenlétet. A Pepsi a fiatalabb korosztályokat célozza, mint vevőközönség, és stratégiailag fontos számára a társadalmi felelősségvállalással, például a fenntarthatósággal. A dolgozatom részletesen bemutatja a marketingmix négy pillérét (ár, termék, hely, promóció), valamint azok alkalmazását mindkét vállalatnál. A Coca-Cola árpolitikája stabil, értékalapú, pszichológiai árképzéssel, a Pepsi pedig dinamikus, piaci szegmentációhoz igazított árstratégiát alkalmaz.Mind a két vállalat folyamatos innovációval erősíti pozícióját, miközben a vállalati kommunikációban a márka érzelmi kötődést és fiatalos életérzést közvetít. A pénzügyi eredményeket tekintve a grafikonok szerint a Pepsi folyamatosan magasabb árbevételt ért el 2009–2024 között, míg a Coca-Cola a jövedelmezőség és a tőkehatékonyság szempontjából teljesített jobban. A pénzügyi mutatók elemzése arra utal, hogy a cégek közötti verseny folyamatos kihívást jelent. Összességében elmondható, hogy a Coca-Cola és a PepsiCo egyaránt sikeresen használja marketingstratégiáit, de különböző megközelítésekkel és hangsúlyokkal. A vállalatok között zajló verseny dinamikája, a fogyasztói igények változása és a fenntarthatóság iránti növekvő elvárások folyamatosan alakítják stratégiáikat. A dolgozat rámutat arra, hogy a hosszú távú siker eredménye a folyamatos alkalmazkodás és a folyamatos fejlődés, a terjeszkedés a globális piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 4p, marketing, összehasonlítás, pénzügy, stratégia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:08
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet