Hajdú Gréta Sára (2025) Online marketingkommunikáció alkalmazása egy vállalat marketingkommunikációs stratégiájában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Hajdú Gréta Sára_AA8WVD_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Hajdú Gréta Sára_AA8WVD_2025.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (150kB) |
![]() |
PDF
foszk_zarodolgozat-biralat-Hajdú Gréta Sára.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (151kB) |
![]() |
PDF
Hajdú Gréta Sára .pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (137kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom első felében szeretném bemutatni azt a vállalatot, ahol a szakmai gyakorlatomat töltöttem: az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt-t. Ügyfélkapcsolati Oldalon. Bemutatom, hogy honnan indult a cég, milyen fő tevékenységekkel foglalkozik. Kitérek arra is, milyen feladatokat végeztem el a gyakorlat során: az SAP rendszer használatának elsajátítását, a különböző adminisztrációs és postázási feladatok támogatását, valamint a kommunikációs készségeim fejlődését a különböző szituációkban. Személyes tapasztalataimon keresztül szeretném bemutatni, hogyan formált engem a szakmai gyakorlat és milyen kompetenciák fejlődtek a munkavégzés során. A dolgozatom második felében az online marketingkommunikációt mutatom be részletesen. Először is elmagyarázom, mi is pontosan a marketing, honnan indult, és miért olyan fontos egy vállalat sikeres működésében. Bemutatom, hogy a marketing nem csak az értékesítésről szól, hanem arról is, hogy hogyan lehet egy márkát ismertté és szerethetővé tenni a fogyasztók körében. Ezután a NYX Professional Makeup példáján keresztül részletesen fejtem ki, hogyan építik fel egy márka marketingkommunikációját a digitális világban. Kiemelt figyelmet fordítok arra, hogy a NYX milyen online eszközöket használ, hogyan jelenik meg a közösségi médiában és milyen fontos szerepet játszanak az influenszerek az üzeneteik célba juttatásában. Bemutatom azt is, hogy az élményalapú kommunikáció, vagyis amikor nemcsak reklámoznak egy terméket, hanem egyfajta élményt is adnak a fogyasztóknak, miért vált napjainkban elengedhetetlen marketingeszközzé. A saját kutatásom során TikTok videók elemzését végeztem, amelyekben NYX termékeket népszerűsítettem. Ezekből a statisztikai adatokból kiindulva megállapítottam, hogy a kreatív, vizuálisan vonzó,figyelmet megragadó aktuális trendekre épülő tartalmak hatékonyan képesek növelni a márkaismertséget és szorosabb kapcsolatot alakítanak ki a márkával a fiatal közönség, különösen a Z generáció körében. Ez a tapasztalat alátámasztotta a dolgozatom elején megfogalmazott hipotézisemet is. A dolgozat végén fejlesztési javaslatokat is megfogalmazok. Ilyen például, hogy érdemes lenne még gyorsabban reagálni az új trendekre, több interaktív tartalmat készíteni és mikroinfluenszereket bevonni, akik hitelesebben tudják megszólítani a fiatal közönséget. Összességében a záródolgozatom célja az volt, hogy megmutassam, az online marketingkommunikáció – ha jól használják – nemcsak a nagyvállalatok eszköze lehet, hanem kisebb márkák is sikeresen alkalmazhatják. A NYX példája jól mutatja, hogy az erős közösségi média jelenlét, az aktuális trendek követése és az élményalapú kommunikáció együttesen képesek megerősíteni egy márka piaci pozícióját.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, ábraelemzés, kommunikáció, közösségi oldalak, marketingelmélet |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |