A szervezeti kultúra formái, a belső ügyfél koncepció és az emberi erőforrás menedzsment kapcsolata a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. gyárában

Budai Vivien (2025) A szervezeti kultúra formái, a belső ügyfél koncepció és az emberi erőforrás menedzsment kapcsolata a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. gyárában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Budai Vivien-IU5C18-Záródolgozat.pdf] PDF
Budai Vivien-IU5C18-Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2035. Május 06..

Download (513kB)
[thumbnail of Budai Vivien-IU5C18-Titkosítás.pdf] PDF
Budai Vivien-IU5C18-Titkosítás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (448kB)
[thumbnail of Budai Vivien-IU5C18-Záródolgozati összefoglaló.pdf] PDF
Budai Vivien-IU5C18-Záródolgozati összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2035. Május 06..

Download (118kB)
[thumbnail of Budai Vivien_kulso biraló_Kiss Lehel Attila.pdf] PDF
Budai Vivien_kulso biraló_Kiss Lehel Attila.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (248kB)
[thumbnail of Budai_Vivien_FOSZK_zarodolgozat_belső bírálat.pdf] PDF
Budai_Vivien_FOSZK_zarodolgozat_belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (167kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témája a belső ügyfelek és az emberi erőforrás menedzsment kapcsolata, és a kialakult szervezeti kultúra hatása a Robert Bosch Elektronika Kft. hatvani gyárában. Az itt eltöltött gyakornoki időm alatt átfogó képet kaptam a gyárban alkalmazott szervezeti kultúráról, valamint a dolgozókkal való mindennapi kapcsolattartás során alapos rálátást nyertem az itt folyó munkavégzésére és annak az eredményekre gyakorolt hatására. A vállalat kiváló példa egy több mint 100 éves múltra visszatekintő, a mai napig is sikeresen működő, mégis a jövőbe tekintő, multikulturális nagyvállalati munkáltatói kultúra kialakulására. Szakdolgozatomat az elméleti háttér, a szervezeti kultúra kialakulásának, alaptéziseinek bemutatásával kezdem, kiemelve szintjeit és meghatározó tényezőit. Majd ismertetem a belső ügyfélkoncepció céljait, folyamat optimalizálásra gyakorolt hatását és az általánosságban vett emberi erőforrás menedzsment fontosságát az emberi szükségletekre is kitérve, részletezve azt. Dolgozatom második részében bemutatom gyakorlati képzésem helyszínét, a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft.-t, az ott kialakult szervezeti kultúrát, a vállaltnál kialakult belső ügyfélkoncepció és emberi erőforrás menedzsment gyakorlatát. Kutatásom célja, hogy vizsgáljam a belső ügyfelek és a munkaerő menedzsment kapcsolatát a hatvani Bosch gyárában, bizonyítsam annak alapvető fontosságát és az eredményességre gyakorolt hatását. Kitérek a stratégia és a vállalati kultúra összefüggéseire, átfogó képet vázolok fel a szervezeti kultúra jelenlegi állapotáról, összetevőiről. Felsorolom a vállalatnál kialakult osztályokat, részlegeket és fontosabb feladataikat melyeket azért tesznek, hogy a gyártási folyamatok zavartalanul és hatékonyan valósuljanak meg. Dolgozatomban végezetül összegzem és következtetéseimet részletezem a nagyvállaltnál megismert szervezeti kultúra jövőbe mutató hatásairól, lehetőségeiről és megjelölök fejlesztendő területeket, irányokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: adatbiztonság, belső egyensúly, biztonság, egyensúlyteremtés, multinacionális vállalatok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:08
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet