Budai Vivien (2025) A szervezeti kultúra formái, a belső ügyfél koncepció és az emberi erőforrás menedzsment kapcsolata a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. gyárában. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Budai Vivien-IU5C18-Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2035. Május 06.. Download (513kB) |
![]() |
PDF
Budai Vivien-IU5C18-Titkosítás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (448kB) |
![]() |
PDF
Budai Vivien-IU5C18-Záródolgozati összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2035. Május 06.. Download (118kB) |
![]() |
PDF
Budai Vivien_kulso biraló_Kiss Lehel Attila.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (248kB) |
![]() |
PDF
Budai_Vivien_FOSZK_zarodolgozat_belső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (167kB) |
Absztrakt (kivonat)
Záródolgozatom témája a belső ügyfelek és az emberi erőforrás menedzsment kapcsolata, és a kialakult szervezeti kultúra hatása a Robert Bosch Elektronika Kft. hatvani gyárában. Az itt eltöltött gyakornoki időm alatt átfogó képet kaptam a gyárban alkalmazott szervezeti kultúráról, valamint a dolgozókkal való mindennapi kapcsolattartás során alapos rálátást nyertem az itt folyó munkavégzésére és annak az eredményekre gyakorolt hatására. A vállalat kiváló példa egy több mint 100 éves múltra visszatekintő, a mai napig is sikeresen működő, mégis a jövőbe tekintő, multikulturális nagyvállalati munkáltatói kultúra kialakulására. Szakdolgozatomat az elméleti háttér, a szervezeti kultúra kialakulásának, alaptéziseinek bemutatásával kezdem, kiemelve szintjeit és meghatározó tényezőit. Majd ismertetem a belső ügyfélkoncepció céljait, folyamat optimalizálásra gyakorolt hatását és az általánosságban vett emberi erőforrás menedzsment fontosságát az emberi szükségletekre is kitérve, részletezve azt. Dolgozatom második részében bemutatom gyakorlati képzésem helyszínét, a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft.-t, az ott kialakult szervezeti kultúrát, a vállaltnál kialakult belső ügyfélkoncepció és emberi erőforrás menedzsment gyakorlatát. Kutatásom célja, hogy vizsgáljam a belső ügyfelek és a munkaerő menedzsment kapcsolatát a hatvani Bosch gyárában, bizonyítsam annak alapvető fontosságát és az eredményességre gyakorolt hatását. Kitérek a stratégia és a vállalati kultúra összefüggéseire, átfogó képet vázolok fel a szervezeti kultúra jelenlegi állapotáról, összetevőiről. Felsorolom a vállalatnál kialakult osztályokat, részlegeket és fontosabb feladataikat melyeket azért tesznek, hogy a gyártási folyamatok zavartalanul és hatékonyan valósuljanak meg. Dolgozatomban végezetül összegzem és következtetéseimet részletezem a nagyvállaltnál megismert szervezeti kultúra jövőbe mutató hatásairól, lehetőségeiről és megjelölök fejlesztendő területeket, irányokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | adatbiztonság, belső egyensúly, biztonság, egyensúlyteremtés, multinacionális vállalatok |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |