Benedek Boglárka (2025) A biztosítói értékesítési és feldolgozási folyamatok automatizálása és manuális feldolgozása. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Benedek Boglárka_SBXLSR_A biztosítói értékesítési és feldolgozási folyamatok automatizálása és manuális feldolgozása.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 06.. Download (943kB) |
![]() |
PDF
Titkosítási kérelem_Benedek Boglárka_SBXLSR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (432kB) |
![]() |
PDF
Benedek Boglárka_SBXLSR_zarodolgozati_osszefoglalas.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2033. Május 06.. Download (98kB) |
![]() |
PDF
Záródolgozat bírálat_Benedek Boglárka_SBXLSR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (403kB) |
![]() |
PDF
Benedek Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (153kB) |
Absztrakt (kivonat)
A biztosítói értékesítési és feldolgozási folyamatok automatizálása és manuális feldolgozásaZáródolgozatom témájának választása során körültekintően végig gondoltam, hogy melyik téma az, amelyet megfelelően tudok feldolgozni saját tudásom szerint. A vállalatok többsége jelentősen megnövelte a digitális és online jelenlétét, valamint a rendelések és feldolgozások automatizálását, amelyhez nagymértékben hozzájárult a COVID-19 járvány is, így úgy érzem, hogy a téma teljesmértékben aktuális és kifejezetten jól feldolgozható, megfelelő információk összegyűjtése és tanulmányozása után. A téma kidolgozása mellett, két oldalról szerettem volna megvizsgálni azt, hogy ki hogyan látja ezeket a folyamatokat így záródolgozatomban két nem reprezentatív kutatást szeretnék bemutatni és megfelelően elemezni, hogy a magánszemélyek, valamint a biztosítónál dolgozó emberek, hogyan látják a digitális világot, milyen előnyei és hátrányai vannak az új rendszereknek, hogyan lehet ezeket megfelelően alkalmazni. Több kérdés is felmerült bennem, így bízom benne, hogy záródolgozatom megírása után választ kapok ezekre. Elsősorban az előbb említett előnyök és hátrányok kérdésköre foglalkoztat, hiszen mint tudjuk minden ember máshogyan vélekedik ezekről a dolgokról, több oldalról meg lehet közelíteni. Szeretném megtudni, hogy milyen szerepe van az etikai normáknak a biztosítók működésében, valamint abban, hogy hogyan tudnak megfelelő kapcsolatot kialakítani az ügyfelekkel. Emellett pedig kíváncsi vagyok, hogy egy-egy biztosítónak milyen erősségei és gyengeségei vannak, ezzel pedig jobban átlátni a témát, belelátni abba, hogy milyen irányba vezet a digitalizáció és az automatizálás, valamint mennyire fontos még a manuális feldolgozás, illetve, hogy a későbbiekben mennyi esély van arra, hogy a manuális feldolgozás egyszerűen csak kikopik és felváltja majd a teljes automatizálás. Több módszertannal szeretnék feldolgozni a témát, az előbb említett kérdőíves, kvantitatív, azonban nem reprezentatív kutatással, irodalomkutatással, azaz másodlagos kutatás segítségével. Emellett pedig szeretném kiegészíteni a kutatásaimat gyakorlati példákkal is, amelyekkel néhány feltevést, bízom benne, hogy alá tudok támasztani. A záródolgozatomban különválasztottam a manuális feldolgozást és értékesítést, az automatizált feldolgozástól és értékesítéstől, hogy mind a kettőről egy átfogóbb képet tudjak szemléltetni az olvasó számára. Dolgozatomban az alábbi pontok és témák találhatóak meg: ✓ 2. Manuális feldolgozás és értékesítés ✓ 2.1. A manuális feldolgozás és értékesítés a biztosítói piacon ✓ 2.2. Manuális feldolgozás és értékesítés folyamatábrája ✓ 3. Az automatizált feldolgozás és értékesítés ✓ 3.1. Az automatizálás hatása Magyarországon ✓ 3.2 Az automatizált feldolgozás és értékesítés a biztosítói piacon ✓ 3.3. Az automatizált feldolgozás és értékesítés folyamatábrája ✓ 4. A manuális és az automatizált feldolgozás és értékesítés összehasonlítása ✓ 4.1. A K&H Biztosítónál értékesített CASCO biztosítás manuális és automatizált értékesítése ✓ 5. Versenytársak ✓ 5.1. A K&H Biztosító Zrt. SWOT-elemzése ✓ 5.2. Az UNIQA Biztosító Zrt. SWOT-elemzése ✓ 5.3 Összehasonlítás ✓ 6. Saját kutatás bemutatása ✓ 6.1 Alapvető demográfiai adatok ✓ 6.2 Az automatizálás használata a mindennapokban, etikai kérdései ✓ 6.3 A várakozásiidő, a hatékonyság és a manuális rendszerek teljes felváltása
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | adatvédelem, automatizáció - automatizálás, biztosító(k), feldolgozás-értékesítés, manuális |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:08 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |