FinTech Forradalom Fogyasztói trendek és magatartás a pénzügyi szolgáltatások terén

Berki Renáta Noémi (2025) FinTech Forradalom Fogyasztói trendek és magatartás a pénzügyi szolgáltatások terén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Berki_Renáta_Noémi_FT8ZFM.pdf] PDF
Berki_Renáta_Noémi_FT8ZFM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Berki_Renáta_Noémi.pdf] PDF
BA_O_Berki_Renáta_Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (126kB)
[thumbnail of BA_B_Berki_Renáta_Noémi.pdf] PDF
BA_B_Berki_Renáta_Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (858kB)
[thumbnail of Berki Renáta Noémi.pdf] PDF
Berki Renáta Noémi.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (267kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a digitalizáció és a FinTech szektor térnyerésének hatását vizsgálom a pénzügyi szolgáltatások fogyasztói oldalán. Úgy gondolom, hogy a XXI. század technológiai fejlődése alapvetően változtatja meg a fogyasztói elvárásokat és magatartásokat a pénzügyi szektorban, különösen a mobilbankolás, az online fizetés és más digitális megoldások révén. A kutatásom célja annak feltárása, hogy a fogyasztók hogyan alkalmazkodnak az innovatív pénzügyi szolgáltatásokhoz, milyen tényezők befolyásolják döntéseiket, és milyen eltérések mutatkoznak a különböző generációk vagy társadalmi osztályok között.A témaválasztásomban személyes motivációim is szerepet játszottak. Mindig is érdekelt a pénzügyi szektor működése és az, hogy a digitális megoldások hogyan befolyásolják a fogyasztói viselkedést. Személyes tapasztalataimnak köszönhetően látom, milyen kényelmesek és gyorsak ezek az a digitális megoldások, ugyanakkor érzékelem a biztonsági és adatvédelmi kihívásokat is. Mivel szakmai jövőmet a pénzügyi szektorban képzelem el, kiemelten fontos számomra, hogy alapos ismereteket szerezzek a fogyasztói magatartás és a digitális innovációk összefüggéseiről.A kutatás során primer (kérdőíves felmérés) és szekunder (szakirodalom, piackutatási jelentések) módszereket alkalmazok, hogy adatokat gyűjtsek a fogyasztói trendekről, például a bankkártya-használatról, a digitális eszközökre való nyitottságról és a bizalom alakulásáról. A kutatásom kiemelt kérdései közé tartozik:Melyek a meghatározó fogyasztói trendek a pénzügyi szektorban?Hogyan alakítja át a digitalizáció a döntéshozatalt?Milyen szerepet játszanak a demográfiai tényezők?A szakdolgozatomban célom olyan javaslatok megfogalmazása is, amelyek segítik a pénzügyi szolgáltatókat a fogyasztói igények hatékonyabb kielégítésében. Különösen fontosnak tartom a generációk és társadalmi osztályok közötti eltérések vizsgálatát, valamint a FinTech cégek és a hagyományos pénzintézetek közötti verseny és együttműködés lehetőségeit. Emellett szeretném bemutatni a digitális innovációk által nyújtott lehetőségeket és kihívásokat is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, digitalizáció, fogyasztói magatartás, pénzügy, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:07
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet