Blaskó Ádám (2025) Automatizált küldeménydelegálás vállalati környezetben – A DELI rendszer működése és fejlesztési lehetőségei. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Blaskó_Ádám_X1WQPT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA_O_Blaskó_Ádám.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (158kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Kacsor_Jozsef.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
![]() |
PDF
Blaskó Ádám-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (286kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az első részben az elektronikus dokumentumkezelő rendszerek elméleti hátterét tekinti át a dolgozat, bemutatva a hagyományos, manuális postai megoldások fejlődését és technológiáját, majd összehasonlítva azokat az automatizált rendszerekkel. Kiemelve a digitalizáció előnyeit és hátrányait. Röviden a tartalom: a manuális folyamatok lassúsága, munka és papírigénye az üzleti környezetben jelentős gátja a hatékonyságnak, míg az automatizált dokumentumkezelés jelentős időmegtakarítást, pontosságot és átláthatóságot biztosít. A fejezet kitér a digitalizáció környezeti és üzleti hatásaira is. A papíralapú ügyintézés kiváltása csökkenti az ökológiai lábnyomot, mérsékli a papír- és energiafelhasználást, továbbá javítja a vállalati folyamatok mérhetőségét, ami elősegíti a hatékonyabb döntéshozatalt. A dolgozat második fő része alaposan bemutatja a DELI rendszert, ami egy belső vállalati elektronikus küldeménydelegálási rendszer. Ismerteti a rendszer működését és moduljait, bemutatva azt is, hogy miként digitalizálja a beérkező dokumentumok kezelését. A DELI rendszer lényege, hogy a beérkező leveleket a digitalizálás után előre meghatározott szabályok alapján delegálja a megfelelő ügyintézőkhöz vagy osztályokhoz. Ezáltal a postai forgalom kezelése sokkal gyorsabbá válik, miközben az adminisztrációs terheket csökkenti. A dolgozat kitér a rendszer egyes moduljaira. Ilyenek például a dokumentumrögzítés, a szabálykezelés és delegálási modul, valamint a jogosultságkezelés. Azt is bemutatja, hogyan integrálható a DELI más informatikai rendszerekkel. Nagy hangsúly kerül a jogosultságkezelésre, ami biztosítja, hogy csak az arra felhatalmazott dolgozók férhessenek hozzá a dokumentumokhoz, védve ezzel az érzékeny információkat. A harmadik fő fejezet a fejlesztési javaslatokat és a kutatási eredményeket tárgyalja. Az elkészült interjúk alapján több továbbfejlesztési irányt fogalmaz meg a dolgozat. Az egyik javaslat a felhasználói felület modernizálása. A másik fontos fejlesztési lehetőség a gépi tanulás bevezetése a rendszerbe. Ami által a DELI képes lehetne a beérkező dokumentumok előzetes kategorizálására és a címzettek ajánlására a korábbi minták alapján, ezzel tovább csökkentve a manuális beavatkozás szükségességét. Ezek mellett szó esik egy monitoringrendszer kialakításáról, ami valós időben nyomon követné a küldeménykezelés folyamatait. A javasolt fejlesztések célja, hogy a DELI rendszert és a hozzá hasonlókat még hatékonyabbá és jövőállóbbá lehessen tenni. A dolgozat következtetése azt tárgyalja miszerint a bemutatott fejlesztésekkel a vállalat a jelenlegi működését optimalizálhatja, illetve felkészültebbé válhat a jövőbeli kihívásokra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső vállalati folyamatok, dokumentumkezelés, fenntartható fejlődés, mesterséges intelligencia, postai szolgáltatások |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:07 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:07 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |