Gombár Ágnes (2025) A szépségipari influenszermarketing hatása az Y és Z generációra. Pénzügyi és Számviteli Kar.
![]() |
PDF
Gombár_Ágnes_HV9FBY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
BA_O_Gombár_Ágnes.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (248kB) |
![]() |
PDF
GombárÁgnes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (129kB) |
![]() |
PDF
BA_B_Gombár_Ágnes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom a szépségipari influenszermarketing Y és Z generációra gyakorolt hatását vizsgálja, különös tekintettel a fogyasztói magatartás és döntéshozatal befolyásolására.A kutatás célja feltárni, hogy e két generáció miként viszonyul a közösségi média influenszereihez, valamint milyen különbségek figyelhetők meg médiafogyasztási szokásaikban és a tartalmak hitelességének megítélésében.A dolgozat elméleti háttere bemutatja az online marketing fejlődését, az influenszermarketing szerepét a szépségiparban, valamint az Y és Z generációk jellemzőit a generációs marketing szemszögéből.A primer kutatás kvantitatív módszerrel, online kérdőív segítségével zajlott, amelyre 160 válasz érkezett. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár mindkét generáció számára fontos a hitelesség és a szakértelem, azok értelmezése és a preferált tartalomtípusok jelentősen eltérnek. A Z generáció inkább vizuális, gyors fogyasztású tartalmakat részesít előnyben, míg az Y generáció a részletesebb, információban gazdagabb posztokat keresi.A kutatás megerősítette, hogy a sikeres influenszermarketing érdekében elengedhetetlen a generációspecifikus stratégiák kialakítása. A dolgozat felveti a virtuális influenszerek térnyerésével kapcsolatos jövőbeli kutatási lehetőségeket is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, influenszermarketing, szépségipar, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 13:06 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |