A szépségipari influenszermarketing hatása az Y és Z generációra

Gombár Ágnes (2025) A szépségipari influenszermarketing hatása az Y és Z generációra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Gombár_Ágnes_HV9FBY.pdf] PDF
Gombár_Ágnes_HV9FBY.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Gombár_Ágnes.pdf] PDF
BA_O_Gombár_Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (248kB)
[thumbnail of GombárÁgnes.pdf] PDF
GombárÁgnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (129kB)
[thumbnail of BA_B_Gombár_Ágnes.pdf] PDF
BA_B_Gombár_Ágnes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a szépségipari influenszermarketing Y és Z generációra gyakorolt hatását vizsgálja, különös tekintettel a fogyasztói magatartás és döntéshozatal befolyásolására.A kutatás célja feltárni, hogy e két generáció miként viszonyul a közösségi média influenszereihez, valamint milyen különbségek figyelhetők meg médiafogyasztási szokásaikban és a tartalmak hitelességének megítélésében.A dolgozat elméleti háttere bemutatja az online marketing fejlődését, az influenszermarketing szerepét a szépségiparban, valamint az Y és Z generációk jellemzőit a generációs marketing szemszögéből.A primer kutatás kvantitatív módszerrel, online kérdőív segítségével zajlott, amelyre 160 válasz érkezett. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár mindkét generáció számára fontos a hitelesség és a szakértelem, azok értelmezése és a preferált tartalomtípusok jelentősen eltérnek. A Z generáció inkább vizuális, gyors fogyasztású tartalmakat részesít előnyben, míg az Y generáció a részletesebb, információban gazdagabb posztokat keresi.A kutatás megerősítette, hogy a sikeres influenszermarketing érdekében elengedhetetlen a generációspecifikus stratégiák kialakítása. A dolgozat felveti a virtuális influenszerek térnyerésével kapcsolatos jövőbeli kutatási lehetőségeket is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influenszermarketing, szépségipar, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 13:06
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet